آریا بانو
فوتسال زنان در انتظار انتخاب سرمربی
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:21:20
آریا بانو - تهران - تیم فوتسال زنان ایران از میانه های سال 97 تاکنون با چالش انتخال سرمربی روبرو است. مشکلی که هنوز با وجود اعتراض مربیان آن برطرف نشده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تیم فوتسال زنان ایران دو دوره متوالی قهرمان آسیا شد و می رفت تا گام در مسیر تیم ملی فوتسال مردان بگذارد. اما برخلاف انسجام تیم ملی مردان، این تیم در یک سال گذشته با مشکلات فراوانی دست به گریبان بوده است. مشکلات این تیم زمانی شروع شد که سرمربی تیم فوتسال زنان پس از تکرار دومین قهرمانی در قاره کهن، از شهریور پارسال راهی کویت شد تا به کار خود در این کشور ادامه دهد.
پس از رفتن مظفر، تیم با حاشیه بسیاری روبرو شد. به گونه ای که بازیکنان به نشانه اعتراض به شرایط موجود در اردو شرکت نکردند. البته این حاشیه ها تنها به بازیکنان مربوط نشد بلکه کادر فنی منتخب کمیته فنی فوتسال نیز به شیوه چینش و دخالت های مدیرفنی معترض شدند.
شهناز یاری که در کسوت مربی انتخاب شده بود پس از مدتی با پیشنهاد سرمربیگری تیم مواجه شد اما به دلایلی که خود آن را دخالت در امور فوتسال زنان می دانست، این سمت را نپذیرفت.
وی در اسفند 97 در مصاحبه ای گفت: «زمانی که به لیست تیم ملی نگاه می کنید از من و زیور بابایی به عنوان مربیان تیم ملی نام برده شده است. علی رعدی نیز به عنوان مدیر فنی حضور دارد در حالیکه حتی افراد زبده‌تری نسبت به رعدی حضور دارند که می توانند در کنار تیم ملی حاضر شوند. کسانی که می توانند کمک بیشتری کنند. این تصمیم کمیته فوتسال است و در حال حاضر نیز تیم ملی بدون سرمربی تمرین می کند. تا زمانی که تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نشود از پذیرفتن این پست معذورم.»
کلاف سردرگم انتخاب سرمربی فوتسال زنان در حالی روز به روز پیچیده تر می شود که نزدیک به یکسال از قهرمانی این تیم در رقابت های آسیایی می گذرد. با وجود مطرح شدن چنین مسائلی هنوز وضعیت سرمربیگری فدراسیون فوتسال مشخص نشده است.
در این میان و در حالی که تکلیف سرمربیگری فوتسال ایران مشخص نیست سایت فدراسیون فوتبال امروز (چهارشنبه) فهرستی از دختران فوتسالیست را برای حضور در اردوی این تیم اعلام کرد. فهرست اعلام شده زمانی برای طرفدران این رشته موجب حیرت شد که نام سه بازیکن مطرح فوتسال ایران در بین اسامی دیده نمی شود. نکته مهم اینکه هنوز سرمربی تیم ملی به صورت رسمی معرفی نشده است.
فرزانه توسلی بهترین گلر جهان، نسترن مقیمی یکی از بهترین بک زن ها و آرزو صادقیانی زاده از اعضای تیم قهرمان آسیا، سه بازیکن دعوت نشده به اردو هستند. برخی از رسانه ها پس از انتشار لیست تیم ملی فوتسال زنان حذف سه بازیکن را ناشی از اعتراض آنان به تصمیمات فدراسیون فوتبال می دانستند جایی که آنان نسبت به پرداخت نشدن دستمزد و پاداش های قهرمانی نسبت به رفتار کمیته فوتسال فدراسیون اعلام نارضایتی کردند.
حذف سه بازیکن و بلاتکلیفی در انتخاب سرمربی پس از یکسال در شرایطی این روزها تیم ملی را با حاشیه های فراوانی مواجه کرده است که حاشیه هایی ممکن است قطار پیشرفت فوتسال زنان را در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت آسیایی با موانعی روبرو کند.
مسابقات تدارکاتی روسیه به زودی در اردیبهشت برگزار می شود و ترکیب تیم ملی اکنون مشخص شده اما هنوز فوتسال ایران در انتظار انتخاب سرمربی است.
ورزشی**9128**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/149879/فوتسال-زنان-در-انتظار-انتخاب-سرمربی
بستن   چاپ