آریا بانو
در بسته خبری اجتماعی امروز ایسنا بخوانید
از نیازهای جدید سیل‌زدگان تا سرانجام معافیت نظام وظیفه اوتیسمی‌ها
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:51:32
آریا بانو - جای خالی زنان در ستادهای مدیریت بحران، سرانجام معافیت نظام وظیفه اوتیسمی‌ها، نیازهای جدید سیل‌زدگان، وزش باد شدید در تهران طی فردا، پیش‌بینی بارش‌های سنگین برای ایران در دهه‌های آینده و ... از جمله مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا طی روز جاری است.

به گزارش ایسنا ، تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه 25 فروردین ماه و تا لحظه مخابره این گزارش، بیش از 60 محتوای خبری بر خروجی خود ارسال کرده است. برخی از مهم‌ترین عناوین خبری امروز اخبار اجتماعی ایسنا در پی می‌آید که با کلیک بر روی تیتر خبرها می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:
جای خالی زنان در ستادهای مدیریت بحران
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از پیگیری برای حضور مدیران زن در ستاد مدیریت بحران خبر داد.
ناهید خداکرمی در گفت وگو با ایسنا، با انتقاد از عدم حضور زنان در ستاد مدیریت بحران کشور گفت: از نظر مدل جمعیتی ساکن در شهرستان‌ها نزدیک به 50 درصد را زنان و 25 درصد افراد را کودکان تشکیل می‌دهند که بر همین اساس حدود 75 درصد جمعیت آسیب دیده در حوادثی همچون سیل را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
ایجاد قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از ایجاد قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده خبر داد و گفت: ذیل این قرارگاه کمیته‌های برآورد خسارت، بازسازی و نوسازی، اجتماعی و کمیته نظارت و بازرسی تشکیل شد که به شکل تخصصی و با دعوت از دستگاه‌های دخیل در این ماجرا، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.
ضعف قانونی در صیانت از محیط زیست
رئیس شورای شهر تهران بر لزوم انجام اقدامات حفاظتی دربرابر مناطق فرورفته جنوب تهران تاکید کرد.
سرانجامِ معافیتِ نظام وظیفه اوتیسمی‌ها / یارانه 555 هزار تومانی بهزیستی به این بیماران
سرویس سلامت ایسنا نیز با برگزاری میزگردی با عنوان "بررسی مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های "اوتیسم" و ارائه راهکارها" به بحث و بررسی مشکلات این بیماران پرداخت.
آموزش درباره بیماری‌های پوستی به سیل‌زدگان / آسیبِ 760 مرکز بهداشتی و درمانی در سیل
مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا ضمن تشریح ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان در 95 کمپ اسکان موقت در مناطق سیل‌زده، درباره مباحث مطرح در زمینه بیماری‌های پوستی در سیل‌زدگان، گفت: در خصوص بیماری‌های پوستی که ممکن است در منطقه به وجود آید آموزش‌های لازم به افراد داده شده و حتی در برخی روستاها که احتمال وجود مین داده می‌شد، اطلاع رسانی صورت گرفته است.
نیازهای جدید سیل‌زدگان بعد از امدادرسانی اولیه
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از کمک حدود 9 میلیاردی خیرین به این سازمان برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد و درباره نیازهای جدید سیل‌زدگان بعد از امدادرسانی‌های اولیه توضیح داد.
اعزام سه نماینده وزارت آموزش و پرورش به استان‌های معین مناطق سیل‌زده
مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش با بیان این که آموزش و پرورش در آسیبی که برای سه استان لرستان، خوزستان و گلستان ایجاد شده است باید به احیای مدارس و فضاهای پرورشی کمک کند، خاطر نشان کرد: وزیر آموزش و پرورش طرح خوبی را مطرح و معاونان خود را مسئول کرد. همچنین سه نماینده را به استان‌های معین فرستاد که به این استان‌ها کمک کنند.
آموزش و پرورش، باشگاه سیاسی نیست
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال انتخابات مجلس را در پیش داریم، گفت: تضمین می‌دهیم که کار ما فراجناجی است و آموزش و پرورش را باشگاه سیاسی نمی‌دانیم و هیچ کس هم نباید چنین نگاهی داشته باشد، زیرا اینجا کسی پاسخگوی مطالبات سلیقه‌ای و حزبی سیاسی نیست.
وزش باد نسبتاً شدید در تهران طی فردا
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به پاک بودن هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته از وزش باد نسبتاً شدید در تهران طی فردا (26 فروردین) خبر داد.
تداوم بارش رگباری در جنوب کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش رگباری و وزش باد شدید در جنوب و نیمه شرقی کشور خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، امروز (یکشنبه 25 فروردین) برای استان‌های واقع در نیمه شرقی و جنوب کشور رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
پیش‌بینی بارش‌های سنگین برای ایران در دهه‌های آینده
یک اقلیم‌شناس وضعیت بارش و دمای ایران را طی 60 سال گذشته تشریح و تاکید کرد که سیل‌های اخیر کشور از پیامدهای گرمایش جهانی و نشانه تغییر اقلیم است و احتمال وقوع خشکسالی‌های متمادی و بارش‌های سیل آسا طی سال‌های آینده وجود دارد.
لغزندگی محورهای جنوب و شرق کشور / انسداد 7 محور از چهار استان
سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی شاهد بارش باران در استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و شرق کشور هستیم که در پی وقوع این بارش‌ها به شهروندان توصیه می‌کنیم که تا رفع خطرات جوی احتمالی از سفر غیرضرور به این مناطق خودداری کنند.
3 پرده از تراژدی سیل "شاهیوند"
به گزارش ایسنا، بخش شاهیوند در شهرستان دوره فاصله چندان زیادی با مرکز استان لرستان ندارد؛ این بخش از چندین روستا تشکیل شده که کله‌هو، خانه سرخ، خاطره فرج، چم خوشه، چم‌پل، چم‌دانه و درمره از جمله آنهاست و بیش از 10 روز است که سیل سرنوشت بسیاری از ساکنان این منطقه را به نقطه‌ای مشترک رسانده است. خبرنگار ایسنا در گفت‌وگو با سه تن از سیل‌زدگان در این شهرستان، به بررسی مشکلات آنها و روایت‌شان از بروز سیل پرداخته است.
پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش که از سوی مخاطبان انتخاب شده نیز به شرح زیر است:
پیش‌بینی بارش‌های سنگین برای ایران در دهه‌های آینده
دستگیری فردی دررابطه با فراخوان تجمع در خوزستان
اوتیسم، دغدغه وزارت بهداشت / شرط ورود کودکان به مدارس استثنایی و عادی
سرانجامِ معافیتِ نظام وظیفه اوتیسمی‌ها / یارانه 555 هزار تومانی بهزیستی به این بیماران
هر آنچه باید درباره انجماد مواد غذایی بدانید
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/150082/از-نیازهای-جدید-سیل‌زدگان-تا-سرانجام-معافیت-نظام-وظیفه-اوتیسمی‌ها
بستن   چاپ