آریا بانو
خدمات ترميم دندان براي زنان باردار و کودکان در روستاها و شهرهاي کوچک رايگان است
شنبه 4 شهريور 1396 - 10:51:10 AM
سلامانه
بانو نيوز - دبير شوراي سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: خدمات ترميم دندان براي گروه هاي هدف از جمله زنان باردار، شيرده و کودکان زير 14 سال در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر کاملا رايگان است.
به گزارش ايرنا،سعيد عسکري افزود: خدماتي که در دولت يازدهم در حوزه سلامت دهان و دندان انجام شده، بسيار گسترده است و با وجود محدوديت منابع، کارهاي بزرگي در اين زمينه انجام شده است که قابل مقايسه با هيچ دوره اي نيست.

وي گفت: يکي از اقدامات مهمي که براي بهبود سلامت دهان و دندان انجام شده است، رايگان شدن خدمات دنداني از جمله پرکردن و ترميم دندان براي زنان باردار، زنان شيرده و کودکان زير 14 سال است که با وجود مشکلات مالي وزارت بهداشت انجام شده است.

وي ادامه داد: حدود 1200 مرکز خدمات دندانپزشکي روستايي در کشور راه اندازي شده اند که با اعزام دندانپزشک اين خدمات را به مردم روستاها و شهرهاي کوچک ارائه مي کنند و با حضور اين افراد تاکنون حدود يک ميليون و 500 هزار دندان در روستاها به صورت رايگان پر شده است.
عسکري افزود: تجهيز و آماده سازي 80 کلينيک سيار دندانپزشکي نيز در راستاي تکميل همين برنامه وزارت بهداشت است. اين کلينيک هاي سيار دندانپزشکي که مجهز به يونيت دندانپزشکي و تجهيزات کامل عکسبرداري و خدمات دنداني است به دانشگاه هاي علوم پزشکي تحويل داده شده اند و اقدامات اوليه براي اعزام آنها به روستاها انجام شده است.

وي گفت: البته هنوز مسئله پلاک شدن اين خودروهاي حامل اين کلينيک ها حل نشده است و رايزني با سازمان هاي مسئول به زودي اين خودروها نيز پلاک شده و مشکل تردد آنها بر طرف مي شود، البته در برخي استان ها با مساعدت مسئولان استاني به طور موقت اجازه تردد به اين خودروها داده شده است و فعاليت اين درمانگاه هاي سيار در برخي روستاها شروع شده است.
دبير شوراي سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه بر اين اقدامات، در دو سال گذشته بيش از 2400 مرکز خدمات دندانپزشکي در شهرها بازسازي، تجهيز و راه اندازي شده که در مجموعه دانشگاه هاي علوم پزشکي و با تعرفه دولتي به مردم خدمت رساني مي کنند.




http://www.banounews.ir/fa/News/15018/خدمات-ترميم-دندان-براي-زنان-باردار-و-کودکان-در-روستاها-و-شهرهاي-کوچک-رايگان-است
بستن   چاپ