آریا بانو
مهارت های ارتباطی مناسب با داماد
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 20:07:17
آریا بانو -
مهارت های ارتباطی مناسب با داماد
١٦٣
٠
نمناک / برای اینکه روابط خوبی با داماد تان داشته باشید باید نکاتی را در رفتار خود رعایت کنید که اهمیت بسیاری دارند. دانستن فوت و فن هایی برای تثبیت خود می تواند مدیریت روابط شما را با دامادتان بهبود ببخشد.
بسیاری از مشکلاتی که در زندگانی همسران جوان ظهور می کند، اغلب ریشه در مسائلی دارد که در روزهای نخستین دیدارها در رفتار والدین و خواهرها و برادرهای بزرگ تر و دیگر بستگان مطرح می شود مثلاً می گویند که فلانی چنین گفت و به همانی چنین نظر دارد و مانند اینها.ارتباط با داماد
خانواده عروس باید با انجام رفتارهای مناسب و مطلوب سابقه ذهنی خوبی را برای داماد خود ایجاد کنند تا جایی برای بهانه جویی های او باقی نگذارند، اگر چه همه دامادها بهانه گیر نیستند ولی چه بهتر که ما نیز به گونه ای رفتار کنیم که بهانه گیران نیز نتوانند مجالی برای ابراز بهانه ها پیدا کنند.
پدری 45 ساله ام. حدود سه سال است دخترم را عروس کردم. دامادم لیسانس دارد. به من و خانم و دخترم خیلی بی احترامی می کند. در ضمن خیلی هم دروغ می گوید. چه کنیم؟
مخاطب گرامی، در ابتدا باید اشاره کنیم یکی از مسائل زمینه ای در بروز مشکلات و اختلافات خانوادگی، ناتوانی و نداشتن مهارت در برقراری ارتباط است. گاهی با شکل گیری زندگی یک زوج، دیده می شود به جای آن که خانواده های دو طرف احساس کنند آدم های جدیدی وارد زندگی شان شده اند که می توانند.
دایره ارتباطی خوب خانواده را وسیع تر کنند، چنان دچار مشکلات، سوء تفاهم ها و درگیری ها می شوند که تاثیرات این شکست ها و اختلافات تا همیشه با زوج می ماند و آن ها تا زمانی که با هم زندگی می کنند، حسی از کینه و کدورت را در دلشان نگه می دارند. فراموش نکنیم ما نمی توانیم و نباید هیچ آدمی را تغییر بدهیم و از او آدمی بسازیم که خودمان می خواهیم، هر آدمی با باورها، اعتقادات، فرهنگ و پس زمینه اجتماعی و خانوادگی خودش رشد می کند و پا به خانواده ها می گذارد.
حال اگر بخواهیم مدام از اخلاق او ایراد بگیریم یا بخواهیم او را تغییر بدهیم، باعث می شویم او نسبت به ما گارد بگیرد و در مقابل حرف و خواسته مان مقاومت کند که در بیشتر اوقات، کاملا طبیعی است. در ادامه به شما پدر عزیز مهارت های ارتباطی مناسب با دامادتان و چگونگی حل این سوء تفاهم و اختلاف ها را ارائه می دهیم و امیدواریم بتوانید این اختلاف ها را به آسانی مدیریت کنید.
همیشه جانب دخترتان را نگیرید
حتی در مواردی که یقین دارید حق با دخترتان است، بهترین کار برخورد خوب و بزرگ منشانه و به دور از جانبداری است. شما زمانی می توانید در حل مشکل، بیشترین تاثیر را داشته باشید که خود را در یک طرف دعوا قرار ندهید طوری که دامادتان به شما اعتماد کند و بداند در مقابل او نیستید و اگر حرفی می زنید، می خواهید مشکل را حل کنید نه این که از دخترتان جانبداری کنید. تحت هیچ شرایطی تا از اصل قضیه خبردار نشده اید، حق را به دخترتان ندهید و دامادتان را قضاوت نکنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/150554/مهارت-های-ارتباطی-مناسب-با-داماد
بستن   چاپ