آریا بانو
کرپ مرغ و پنیر و سبزیجات
جمعه 30 فروردين 1398 - 03:47:34
آریا بانو - سینه مرغ 1 عدد قارچ خرد شده 2 لیوان پنیر پیتزا رنده شده 1 لیوان پیاز 1 عدد فلفل دلمه ای خرد شده 1/4 لیوان رب گوجه فرنگی 2 قاشق چایخوری ذرت پخته 1/2 لیوان آرد 1 لیوان شیر 1 لیوان تخم مرغ 2 عدد نمک مقدار لازم ریحان و جعفری مقدار لازم

طرز تهیه: داخل ماهیتابه روغن بریزید ، پیازهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود سپس فلفل دلمه ای خرد شده ، سینه مرغ خرد شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید و مجدد تفت دهید.
پس از تغییر رنگ مرغ ، قارچ های خرد شده ، رب گوجه فرنگی ، ذرت و مقداری ریحان و جعفری خرد شده را اضافه کنید ، تفت دهید تا آب غذا کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید و پنیر پیتزای رنده شده را اضافه کنید.
برای تهیه نان کرپ ، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و خوب بزنید تا یکدست شود سپس شیر و کمی نمک اضافه کنید ، پس از اینکه شیر به خوبی مخلوط شد کم کم آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه صافی بدست آید.
ماهایتابه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید ، مقدار کمی از مایه کرپ داخل ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را تکان دهید تا تمام سطح آن بصورت لایه ای نازک پوشانده شود ، کمی که گذشت کرپ را برگردانید تا دو طرف آن بپزد.
درون هر نان کرپ مقداری از مخلوط مرغ و سبزیجات قرار دهید و از دو طرف تا کنید ( مانند لقمه نان و پنیر ) ، پس از اینکه کمی حرارت دید کرپ های آماده را درون ظرف بگذارید و روی آن ها را با جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید ، این غذا باید داغ سرو شود.
نکته: از 1 حبه سیر خرد شده هم میتوانید برای مواد داخل کرپ استفاده کنید ، به جای گوشت مرغ از گوشت چرخ کرده یا سویا نیز میتوانید استفاده کنید ، همچنین بجای ذرت میتوانید از نخود فرنگی نیز استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/150819/کرپ-مرغ-و-پنیر-و-سبزیجات
بستن   چاپ