آریا بانو
کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال زنان:
یک سال به خداحافظی فکر می کردم
جمعه 30 فروردين 1398 - 12:11:32
آریا بانو - تهران- کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال زنان که قبل از شروع اردوها از تیم ملی خداحافظی کرد، گفت: من یک سال به این تصمیم فکر و به دلایل مختلف تصمیم خود را عملی کردم.

به گزارش ایرنا، با اینکه فعالیت های تیم ملی بسکتبال زنان ایران به تازگی شروع شده، «سعیده علی» کاپیتان تیم ملی قبل از شروع فعالیت ها به طور رسمی از تیم ملی خداحافظی و اعلام کرد تمایل دارد تمرکزش را بر روی بسکتبال سه نفره بگذارد.
او یکی از ستاره های بسکتبال زنان شناخته می شود که در پُست خود بهترین است اما تصمیم گرفت تا جایش را به جوان تر ها بدهد. سعیده علی در گفت و گویی تفصیلی با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره این تصمیم و اوضاع کنونی بسکتبال زنان صحبت کرد که در ادامه متن کامل آن را می خوانید:
ایرنا: اردوهای تیم ملی سه نفره برگزار شد و به طور کامل در این اردو حضور داشتی. وضعیت تیم ملی را چه طور دیدی؟
علی: اردوی خیلی خوبی داشتیم و بچه ها با شرایط بسیار خوبی تمرین کردند. برنامه ریزی خوبی داریم و قرار است در کاپ آسیا شرکت کنیم. فکر می کنم در این تورنمنت گروه خوبی داریم و به نظرم با برنامه ریزی مناسب و تلاش خوب می توانیم از گروه هم صعود کنیم. البته ترکمنستان و مالزی هم در سه نفره خیلی خوب هستند و نباید حریفان را دست کم بگیریم.
ایرنا: جام جهانی را چه طور ارزیابی می کنی؟
علی: شرایط جام جهانی فرق دارد و حریفان قدرتمندی هم در گروه داریم. به نظرم اتفاق خوب، بازی کردن با حریفان صاحب نام است زیرا که تجربه خوبی بدست می آوریم اما برای کسب نتیجه، باید تمرکز ویژه ای روی کاپ آسیا داشته باشیم. به نظر نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته ایم و می توانیم در این دو رویداد محک خوبی بخوریم.
ایرنا: برنامه های تیم ملی پنج نفره به تازگی شروع شده. چرا تصمیم گرفتی که خداحافظی کنی؟
علی: نزدیک به یک سال است که به این موضوع فکر می کنم. کسی در جریان نبود اما پیش خودم فکر می کردم و این تصمیم را به یک باره نگرفتم. من 15 سال در تیم ملی بودم و در اردو شرکت می کردم اما هیچ مسابقه ای نداشتیم. انگیزه ای نبود و ما فقط در اردوی داخلی بودیم و بازی نداشتیم. حالا که همه چیز درست شده، بسکتبال 5 نفره را یک رشته نو پا در ایران می بینم.
ایرنا: اما بسکتبال سه نفره هم این شرایط را دارد.
علی: بسکتبال سه نفره یک سال و نیم است که فعالیت دارد، در کل دنیا به تازگی فعال شده و رنک بالایی داریم اما شرایط بسکتبال پنج نفره تفاوت دارد و فکر می کنم که برای من یک مقدار دیر است که بخواهم تازه در بسکتبال 5 نفره استارت بزنم. اینکه 2، 3 سال تلاش کنم و بعد به نتیجه برسم، منطقی نیست.
ایرنا: چرا؟
علی: خب من همه موارد را سبک و سنگین کردم. خیلی فکر کردم اما دلم راضی نشد. به هر حال هر ورزشکاری عمر قهرمانی دارد. من هم این موضوع را می دانم و دوست داشتم که در اوج کنار بروم. همچنین این فرصت برای جوان ها ایجاد می شود که از ابتدا بیایند و با تیم ملی جلو بروند و به موفقیت برسند. من با این شرایط احساس کردم که بهترین فرصت است تا این تصمیم را بگیرم و عملی کنم. شاید حالا نتیجه تصمیم من مشخص نباشد اما شک نکنید که چند سال دیگر کاملا مشهود خواهد بود.
ایرنا: اما حالا این حس ایجاد نمی شود که به تیم ملی سه نفره تحمیل می شوی؟
علی: نه اصلا اینطور نیست. بسکتبال سه نفره هم نبود، من این تصمیم را گرفته بودم. اصلا این طور نیست که من برای تیم ملی سه نفره از تیم ملی پنج نفره خداحافظی کرده ام. حتی اگر بسکتبال سه نفره نداشتیم هم من این تصمیم را عملی می کردم.
ایرنا: بحث جدا شدن بسکتبال سه نفره از پنج نفره را چه طور ارزیابی می کنی؟
علی: در تمام دنیا بازیکنان بسکتبال سه نفره در تیم ملی پنج نفره هم حضور دارند. ما چند سال فعالیت نداشتیم و اکنون بازیکنان تیم پنج نفره در سه نفره ایران هم هستند و با انگیزه کار می کنند. با این حال در تمام دنیا بازیکنانی که در تیم سه نفره هستند در ترکیب اصلی پنج نفره هم به میدان می روند. تیم ملی استرالیا که به ایران آمد، چند بازیکن داشت که در تیم ملی سه نفره هم به میدان می رفتند و من آنها را شناختم. در تیم ملی آمریکا، ایتالیا و کشورهای دیگر نیز این چنین است. نکته مورد نظر من این است که جدا شدن این دو بخش، در دنیا هم عرف نیست و من در حال حاضر با جدا شدن بسکتبال سه نفره و پنج نفره موافق نیستم. شاید در آینده انقدر از نظر کمی و کیفی بازیکن رشد کنیم که این اتفاق بیفتد.
ورزشی**9219**9129

http://www.banounews.ir/fa/News/150881/یک-سال-به-خداحافظی-فکر-می-کردم
بستن   چاپ