آریا بانو
راه‌های موفقیت برای پدرانی که طلاق گرفته‌اند
جمعه 30 فروردين 1398 - 21:32:40
آریا بانو -
راه‌های موفقیت برای پدرانی که طلاق گرفته‌اند
١٤٨
١
کودکت / شاید این یک چالش جدی برای مردان باشد که خودشان را ناگهان در قالب یک پدر طلاق گرفته تصور کنند و از فرزندانشان جدا شوند. ممکن است این یک تجربه ویران‌کننده باشد. از آنجایی‌که هر طلاقی، وضعیت متفاوت و منحصر به فردی دارد، هر چه قدر پدران طلاق گرفته درباره این شرایط و پیش‌آمد‌های آینده اطلاع داشته باشند، واکنش بهتری به این وضعیت نشان می‌دهند.
تاثیر طلاق روی کودکان و نحوه مواجهه با آن
گاهی بعد از یک طلاق دردناک (آیا واقعا نوع دیگری هم وجود دارد؟) ممکن است پدران قادر به درک تاثیر این رویداد روی کودکان نباشند. عبور کردن از این مرحله می‌تواند برای کودک بسیار رنج‌آفرین و بغرنج باشد و تلاش برای مواجهه با این وضعیت، زندگی خانوادگی آنها را زیر و رو کند. از کارشناسان ماهر در مورد آنچه که انتظار می‌رود فرزندان در جریان سازگاری با این اتفاق جدید و واقعیت عجیب در زندگی خانوادگی رو به رو شوند، کمک بگیرید.
بعد از طلاق به خانه نزدیک باشید
داشتن یک رابطه مفید و کارآمد با کودکان بعد از طلاق، نیاز به صرف زمان دارد و بهتر است تا حد امکان نزدیک خانه باشید. گاهی مشاغل یا برخی از شرایط مانع از حضور سریع و به موقع شما در خانه خواهد شد. اما فداکاری گذشت شما ارزش ثبات و پیوند بهتر با نیاز‌های کودک را دارد. بیشتر درباره دلایل و روش‌های ارتباط نزدیک به همسر سابق و فرزندان خود آگاهی کسب کنید.
آنچه باید درباره حمایت از فرزندان خود بدانید
حتی در صورتی که بعد از طلاق حضانت کودک بر عهده شما نیست، شاید به زودی درگیر مسائل مربوط به سرپرستی کودک شوید. احتمالا قوانین حمایت از کودکان بسیار سفت و سخت عمل می‌کند و نادیده گرفتن و عدم توجه به آن جریمه‌های مالی و عواقب سنگینی دارد. بسیاری از پدران طلاق‌گرفته اوقات سختی را برای چنین پرداخت‌هایی سپری می‌کنند، به خصوص زمانی که شغل آنها یا سایر شرایطشان تغییر کرده باشد. درباره هر آنچه باید به عنوان پدران طلاق گرفته راجع به حمایت از فرزندتان از قبیل چگونگی محاسبه و مدیریت هزینه‌ها بداند، اطلاعات کسب کنید.
همکاری پدران طلاق گرفته در انجام وظایف سرپرستی
اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید و سرپرستی کودک به همسر سابقتان واگذار شده باشد، باید کلید مدیریت این رابطه مهم را بدانید. هر چه قدر هم پدر و مادر بعد از طلاق روابط دوستانه و مسالمت‌آمیزی داشته باشند، جزئیات سرپرستی مشترک می‌تواند شکاف و مشکلاتی در روابط بین آنها ایجاد کند. درباره این تحقیق کنید که سایر پدر‌ها چگونه روابط ناشی از سرپرستی مشترک را مدیریت می‌کنند.
از راه دور در تماس با فرزندان خود باشید
داشتن مشاغل خاص مانند مشاغل نظامی یا سایر مشاغل می‌تواند روابط شما را با کودکتان محدود کند. فقدان پدر همیشه باعث افزایش اشتیاق و علاقه کودک نسبت به او نخواهد شد. گاهی ممکن است احساسات ناخوشایندی را هم ایجاد کند. یاد بگیرید زمانی که دور از فرزندان خود هستید، از چه راه‌هایی می‌توانید پیوند بهتری بین خودتان ایجاد کنید.
وقت بیشتری با فرزندان خود بگذرانید
وقتی کودکان در طول شب یا برای تعطیلات آخر هفته همراه شما هستند، چه کاری برای ارتباط بهتر و مفید‌تر می‌توانید انجام دهید. آیا می‌توانید بدون وجود مادر یک تجربه خوب و خاطره‌انگیز را برای خود و فرزندتان رقم بزنید؟ بهتر است از همین الان برای بازدید‌های پیش رو برنامه‌ریزی کنید تا اوقات خوشی همراه فرزندتان داشته باشید.
به تقویت روحیه خود کمک کنید
برای برخی از پدران طلاق گرفته ممکن است بازگشت به روال زندگی عادی بسیار سخت و دردناک باشد. این اتفاق نه تنها پدران طلاق گرفته را در وضعیت ناخوشایندی قرار می‌دهد، بلکه برای فرزندان هم که همچنان امید پیوند دوباره پدر و مادر را دارند، بسیار رنج‌آور است. یاد بگیرید که از چه روش‌هایی می‌توانید دوباره به زندگی عادی برگردید و به سازگاری کودکان با شرایط جدید کمک کنید.
تهیه برنامه اصولی برای فرزند‌پروری
داشتن یک برنامه فرزند‌پروری خوب برای پدران طلاق گرفته به منظور تقسیم وظایف سرپرستی با مادر بچه‌ها ضروری است. این برنامه وظایف، مسئولیت‌ها و روابط را مشخص می‌کند و چارچوبی عالی برای جلوگیری از اختلافات آتی در اختیار والدین قرار می‌دهد.
نسترن خسور

http://www.banounews.ir/fa/News/150950/راه‌های-موفقیت-برای-پدرانی-که-طلاق-گرفته‌اند
بستن   چاپ