آریا بانو
ویار از هفته چندم بارداری آغاز می‌شود؟
شنبه 31 فروردين 1398 - 23:23:26
آریا بانو -
ویار از هفته چندم بارداری آغاز می‌شود؟
١١٩
٠
باشگاه خبرنگاران / طاهره افتخار متخصص زنان و زایمان درباره ویار دوران بارداری اظهار کرد: ویار اتفاقی طبیعی است که در دوران بارداری رخ می‌دهد؛ اختلالی که از هفته‌های ابتدایی بارداری آغاز شده و تا هفته شانزدهم ادامه پیدا کرده و پس از آن به تدریج از بین خواهد رفت. ویار با حالت استفراغ، تهوع، افت فشار و قند خون همراه است،‌ از این رو توصیه می‌شود خانم‌های باردار صبح‌ها پیش از برخاستن از رختخواب یک خوراکی شیرین یا شور میل کنند. در صورتی که افت فشار و قند خون خانم باردار انقدر شدید باشد که به کاهش وزن و کم شدن آب بدن وی منجر شود، پزشک بستری شدن خانم باردار را توصیه خواهد کرد.
وی در ادامه: در کنار ویار بارداری کمبود ویتامین B6 نیز به ایجاد حالت تهوع در این گروه از خانم‌ها منجر خواهد شد، اختلالی که به توصیه پزشک معالج با مصرف قرص‌های مکمل ویتامین B درمان خواهد شد.
افتخار بیان کرد: اختلال ویار در افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری گوارشی مبتلا هستند انقدر حساس و مهم است که در برخی موارد پزشک برای اطمینان از عدم خونریزی دستگاه گوارش، انجام آندوسکوپی را تجویز می‌کند، در برخی موارد نیز در صورتی که مادر باردار کلر دفع کند، الکترولیز درمانی و بستری شدن توصیه خواهد شد.
وی بیان داشت: همچنین در برخی از زنان باردار تمایل به خوردن برخی مواد غیر عادی دیده می‌شود رفتاری غیری عادی که ممکن است از برخی کمبود‌های موجود در بدن ناشی شده باشد؛ به‌طور مثال تمایل به خوردن خاک که با اختلالات آهن در ارتباط است، در این بین اگر تمایل به خوردن مواد غیر عادی زیاد باشد، مادر باید توسط پزشک بررسی شود تا از ضرر‌های احتمالی بر سلامت مادر و نوزاد پیشگیری شود.
این متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: در حاملگی ناخواسته بیشتر با افت فشار و قند خون روبرو هستیم، زیرا استرس، ترس و اضطراب‌ مسئولیت‌های پیش رو فرد را مستعد این واکنش می‌کند، از این رو پزشک زنان و زایمان با ارجاع مادر باردار به روانشناس یا روانپزشک به درمان مشکلات روحی و روانی ایجاد شده اقدام می‌کند.
وی اظهار کرد: پزشک معالج، در ابتدای بارداری با انجام تمام آزمایشات و چکاپ‌های مورد نیاز نسبت به رفع کمبودهای بدن مادر باردار اقدام می‌کند.
تاثیر استرس بر تشدید ویار بارداری
افتخار تصریح کرد: مادر باردار باید این دوره حساس را در آرامش سپری کند تا سلامت جسمی و روانی نوزادش را تضمین کند،‌ از این رو پیشنهاد می‌شود به دلیل فشار‌های روانی، اضطراب‌های دوران بارداری،‌ مسئله اقتصادی، اجتماعی و تربیتی، مادران در دوران بارداری به غیر از پزشک زنان و زایمان، زیر نظر یک پزشک روانشناس یا روانپزشک نیز باشند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به زنانی که می‌خواهند اقدام به بارداری کنند آن است که به طور کلی برای بارداری و مادر شدن آمادگی کامل را به دست بیاورند تا فشار روانی کمتری را در زمان بارداری متحمل شوند. همچنین پیش از بارداری با مراجعه به روانپزشک و مشاور، برای بارداری خود برنامه ریزی کنند و برای روبرویی هر چه بهتر با مسئله تربیت و پرورش فرزند خود مطالعه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/151252/ویار-از-هفته-چندم-بارداری-آغاز-می‌شود؟
بستن   چاپ