آریا بانو
چطور تنها با یک رنگ اتاق خواب را دکور کنیم
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 18:45:13
آریا بانو -
چطور تنها با یک رنگ اتاق خواب را دکور کنیم
١٨٠
٠
ایران / انتخاب رنگ‌هایی که دوست داریم در اتاقمان دیده شود کار سختی است. هنگامی که شروع به دکور کردن یک فضای خالی می‌کنیم تجسم اینکه چه ترکیبی از رنگ‌ها و چه چینشی از آنها فضا را زیبا می‌سازد سخت است. باید پذیرفت انتخاب تنها یک رنگ، کار را به مراتب راحت‌تر می‌سازد. چنین رویکردی بیشتر در فضاهای کوچکتر و شخصی‌تر مثل اتاق خواب پذیرفته است تا اتاق‌ها‌ی عمومی‌تر مثل اتاق نشیمن. اگر می‌خواهید اتاق خواب تک رنگی داشته باشید، برای اینکه اتاق زیبا، هماهنگ و
غیر خسته‌کننده بماند باید نکات زیر را در نظر بگیرید.
با انتخاب فرش شروع کنید. بدین ترتیب فضای کلی اتاق را تعریف کرده و یکی از رنگ‌ها را انتخاب خواهید کرد تا در تمام اجزا پخش شود.
بعد از اینکه فرش را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید حال و هوای کلی اتاق چیست. به‌طور مثال تنالیته‌های تیره رنگ بنفش تأثیر بصری زیادی دارند و فضا را دراماتیک‌تر نشان می‌دهند در حالی که تنالیته‌های مایل به روشن مانند یاسی، فضا را آرام و سبک می‌سازند و رنگ مایه بنفش آغشته به آبی بسیار چشم نواز است.
قسمت‌های مهم‌تر را متمایز سازید. مثلاً تخت یا صندلی که ممکن است در کنجی از اتاق داشته باشید برای شما حس راحتی القا می‌کنند. این اجزای مورد علاقه را با داشتن رنگی منحصر به فرد که در سایر اجزا کمتر القا شده، جدا سازید.
رنگ‌های ملایم تر را در سطوح بزرگتر مثل دیوارها و سقف استفاده کنید. رنگ‌های روشن‌تر برای وسایل خاصی که دوست دارید به چشم بیایند مناسب‌ترند. به یاد داشته باشید برای به چشم آمدن یک رنگ همیشه می‌توان آن را در برابر سفید قرار داد تا جلوه بیشتری داشته باشد.
سطوح انعکاس دار و آینه‌ها به شما کمک خواهند کرد تم رنگی در تمام فضای اتاق جاری شده و محیط را یکپارچه و زیبا می‌سازد. استفاده از چنین متریال‌هایی بخصوص در مورد اتاق‌هایی که رنگشان دارای مایه‌های آبی است بسیار توصیه می‌شود.
هیچ رنگی را کنار نگذارید! با اینکه انتخاب چند رنگ اصلی در ابتدای کار مشکل است، اما وقتی یک رنگ را انتخاب کرده و دکور کردن را با آن آغاز کردید، از اضافه کردن رنگ‌هایی که با آن همنشینی دارند نترسید. فراموش نکنید طبیعت و همجواری بی‌نظیر رنگ‌ها در آن بهترین منبع الهام است.

http://www.banounews.ir/fa/News/151420/چطور-تنها-با-یک-رنگ-اتاق-خواب-را-دکور-کنیم
بستن   چاپ