آریا بانو
فیضی: با تصویب سی‌اف‌تی و اف‌ای‌تی‌اف نشان دهیم دنیا را محدود به آمریکا نمی‌دانیم
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 13:46:45
آریا بانو - عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به لوایح سی‌اف‌تی و اف‌ای‌تی‌اف خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مبارزه با تامین مالی تروریسم و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی یعنی بازی شفاف در عرصه بین‌الملل، از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار می‌رود با تصویب دو لایحه مذکور نشان دهد دنیا را محدود به آمریکا نمی‌داند و قاعده بازی در عرصه بین‌المللی را بلد هستیم.

به گزارش ایسنا، محمد فیضی در نطق میان‌دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: در کنار وضعیت وخیم اقتصادی با انواع معضلات و بحران‌های اجتماعی از جمله کودک‌همسری و آسیب ازدواج کودکان روبرو هستیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: 17 درصد ازدواج کشور را افراد زیر 18 سال به خود اختصاص می‌دهد.
وی با اشاره به ضرورت کاهش میزان ازدواج بین سنین 10 تا 15 سال افزود: اگر به مرور کاهش نیابد با افت شاخصهای توسعه انسانی روبرو می‌شویم و این نشانه فقر در آموزش همگانی و تنزل در رفاه عمومی است. طرحی که مجلس شروع کرد در کمیسیون قضایی رد شد. جامعه به این موضوع حساس است و مطالبه دارد و خواهان پاسخگویی است. ما نمایندگان علاوه بر وظیفه پاسداری از حقوق انسانی کودکان، مسؤول سنخیت قوانین با روح زمانه نیز هستیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: در کشورمان در حالی به کودکان اجازه ازدواج داده می‌شود که اجازه رای دادن، گواهی نامه رانندگی و افتتاح حساب بانکی نمی‌دهیم و معامله با کودک را به دلیل کم بودن سن قانونی و شرعی درست نمی‌دانیم. از کمیسیون قضایی مجلس استدعا دارم با توجه به خطرات پدیده کودک‌همسری بار دیگر طرح رد شده را در مجلس به جریان بیندازد.
وی با استناد به اصل 15 قانون اساسی، گفت: نباید در کشور جوی به وجود آید که به مطالبه‌گران حقوق اساسی، القاب و پیش‌وند و پس‌وندهای ضدانقلابی داد. مردم آذربایجان، ایرانی بودن و میهن پرست بودن‌شان را با جان و خون دادن در طول انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به اثبات رسانده و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و با هر گونه هوا و هوس اختلاف‌افکنی و تجزیه کشور مبارزه می‌کنند. انقلابی بودن به معنای اجرای تمامی اصول قانون اساسی است؛ نه اجرای گلچینی از آن. مردم آذربایجان حق اساسی یعنی تدریس زبان ترکی در مدارس را می‌خواهند. خائن کسی است که آزادی مردم را در چارچوب قانون اساسی با آگاهی کامل و عمدا با محدودیت روبرو کند. مرگ بر تفرقه‌افکنان و تجزیه‌طلبان و هر کس که چشم خائنانه به وحدت کشور دارد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس، تامین حقوق اساسی جامعه را بر عهده رییس‌جمهور دانست و خواستار اجرایی شدن اصل 15 قانون اساسی توسط ایشان شد.
فیضی قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد و افزود: سپاه جزیی از اصول قانون اساسی است و سپاه و داشته‌هایِ آن به جریان خاصی تعلق ندارد بلکه متعلق به همه مردم ایران است. اینکه نیروی نظامیِ رسمیِ یک کشور بدون توجه به عواقب آن، تروریست اعلام می‌شود نشان دهنده کینه‌توزی و مخالفت با نظام ایران است. این اقدام رییس‌جمهور آمریکا در عین حال موجب وحدت آحاد گروه‌ها، مسؤولان و مردم ایران شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/151678/فیضی--با-تصویب-سی‌اف‌تی-و-اف‌ای‌تی‌اف-نشان-دهیم-دنیا-را-محدود-به-آمریکا-نمی‌دانیم
بستن   چاپ