آریا بانو
سرمربی تیم تفنگ مردان:
کسب نخستین سهمیه المپیک روحیه تیراندازان را ارتقا داده است
سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 19:43:20
آریا بانو - تهران- سرمربی تیم ملی تفنگ مردان با اشاره به کسب نخستین سهمیه المپیک از سوی نجمه خدمتی تاکید کرد که این موضوع باعث افزایش چشمگیر روحیه تیراندازان شده است.

به گزارش ایرنا، نجمه خدمتی تیرانداز 23 ساله ایرانی، دارنده عنوان هشتمی المپیک ریو و نخستین مدال بازی های آسیای 2014، امروز (سه شنبه) پس از صعود به مرحله فینال رشته تفنگ بادی مسابقات چین توانست نخستین سهمیه تیراندازی را برای ایران کسب کند.
ابراهیم اینانلو سرمربی تیم تفنگ مردان در رابطه با این موضوع به ایرنا گفت: نزدیک 600 تیرانداز از 67 کشور جهان برای کسب سهمیه در این رقابت ها شرکت کردند و در حالی که فقط دو سهمیه در تفنگ بادی زنان توزیع می شد، با وجود شرایط تمرینی و امکانات محدود ایران نسبت به این کشورها، نجمه خدمتی توانست نخستین سهمیه را برای ایران کسب کند.
وی ادامه داد: در بخش پسران هم پوریا نوروزیان امتیاز 1171 را کسب کرد. اگر نخواهم بگویم اصلا تمرینی نکردیم، آن قدر کم بود که انتظار چنین امتیازی را نداشتیم به ویژه در حضور اروپاییانی که تخصص اصلی شان در رشته خفیف است.
دستیار سابق لازلو سوچک سرمربی مجارستانی تیم ملی تفنگ کشورمان ادامه داد: ما امیدواریم پوریا نوروزیان و امیر محمد نکونام در مسابقات بادی نتایج خوبی کسب کنند و قطعا رقابت در این بخش نیز بسیار سنگین خواهد بود.
اینانلو گفت: کسب این سهمیه فشار روانی روی فدراسیون، کادر فنی و تیراندازان را در حد قابل توجهی کاهش می دهد و همگی می توانند با آرامش بیشتر و خیالی راحت تر برای کسب سهمیه تلاش کنند.
وی اضافه کرد: انتظار ما از وزارت ورزش و کمیته ملی بیشتر است زیرا تمامی اردوهای تدارکاتی ما تا امروز لغو شده است و تجهیزات کافی در اختیار نداریم. تمام امیدمان به اعتبارات این دوبخش است تا بتوانیم تمرینات بهتر و تجهیزات بیشتری داشته باشیم.
مرحله دوم جام جهانی تیراندازی- سومین مرحله انتخابی المپیک، در 2 رشته تفنگ و تپانچه با حضور 577 ورزشکار زن و مرد از 67 کشور از امروز در شهر پکن آغاز شده است و نجمه خدمتی تیرانداز کشورمان توانست در نخستین روز این رقابت ها اولین سهمیه المپیک را برای کشورمان بدست آورد.
ایران با 9 تیرانداز شامل 6 تیرانداز زن و 3 مرد در این رقابت ها حضور دارد.
ورزشی **1828**9129

http://www.banounews.ir/fa/News/152099/کسب-نخستین-سهمیه-المپیک-روحیه-تیراندازان-را-ارتقا-داده-است
بستن   چاپ