آریا بانو
تصمیم عجیب مربیان تیم های بسکتبال نفت و گروه بهمن؛
2 تورنمنت و کمتر از 10 دقیقه بازی برای دختر نایب رئیس
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 10:35:48
آریا بانو - تهران- در شرایطی که مربیان دو تیم بسکتبال زنان نفت آبادان و گروه بهمن عسل پورحیدری را به عنوان بازیکن خود به رقابت های غرب آسیا بردند از این بازیکن هیچ استفاده ای نکردند تا جایی که زمان بازی او در دو تورنمنت به 10 دقیقه هم نمی رسد.

به گزارش ایرنا، تیم بسکتبال گروه بهمن در رقابت های زنان غرب آسیا به مقام نایب قهرمانی رسید تا بسکتبال زنان ایران اولین عنوان خود در رقابت های بین المللی را کسب کند. عملکرد این تیم در غرب آسیا قابل قبول بود و ستاره های ایران برابر حریفان خود درخشیدند تا جایی که دلارام وکیلی به عنوان بهترین شوت زن سه امتیازی رویداد انتخاب شد.
نکته جالب توجه در این تورنمنت و ترکیب گروه بهمن حضور عسل پورحیدری دختر فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون بود که به همراه تیم راهی اردن شد اما در این رویداد زمانی برای بازی نداشت.
پورحیدری سال گذشته نیز از آمریکا به ایران آمد و به همراه نفت آبادان در این رویداد شرکت کرد اما در آن مسابقات نیز فرصتی برای بازی نداشت و همانند این دوره بلافاصله به آمریکا بازگشت.
پیش از این شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران از تجربه و توانایی های او تمجید کرده بود و حتی زمانی که صحبت هایی مبنی بر دعوت پورحیدری به تیم ملی شد اعلام کرد که این بازیکن می تواند به بسکتبال زنان کمک کند.
پورحیدری به اردوی تیم ملی دعوت نشد و متشرعی اعلام کرد که او درگیر امتحاناتش است و نمی تواند آمریکا را ترک کند اما در همین بازه زمانی این بازیکن به همراه گروه بهمن راهی اردن شد تا در رقابت های غرب آسیا شرکت کند اما بازهم زمانی برای نشان دادن توانایی هایش نداشت.
سوال اینجاست که اگر این بازیکن توانمند است چرا دو مربی بسکتبال ایران در دو تورنمنت غرب آسیا به او زمان بازی ندادند و اگر توانایی های او زیاد نیست چرا چنین هزینه هایی انجام می شود تا پورحیدری از آمریکا بیاید و به تیم ها بپیوندد؟ آیا بسکتبالیست دیگری در کشور نبود که بتواند رقابت های غرب آسیا را تجربه کند؟
زهرا مرتضی زاده سرمربی نفت آبادان و پریناز طائرپور دو مربی هستند که از عسل پورحیدری خواسته اند تا از آمریکا بیاید و در ترکیب تیمشان بازی کند اما هر دو مربی در رقابت های غرب آسیا هیچ استفاده ای از او نکرده اند تا جایی که زمان بازی پورحیدری در دو تورنمنت به 10 دقیقه نمی رسد.
اینکه هر سرمربی حق دارد تا بازیکنان خود را آنطور که می خواهد انتخاب کند یک حق طبیعی است اما با توجه به شرایط ارزی و انگیزه کنونی دختران بسکتبال کشور چنین مسائلی جای تعجب دارد.
شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی زنان در گفت و گویی که در گذشته با خبرنگار ایرنا داشت تاکید کرد: زمانی که من لیست را برای خانم شجاعی فرستادم اسم اولین نفری که خط زد عسل بود. مخالف سر سخت دعوت دخترش بود اما من گفتم او باید باشد.
با توجه به صحبت های سرمربی تیم ملی به نظر می رسد دعوت از پورحیدری و عدم استفاده از او در دو تیم باشگاهی دلایلی غیر از مسائل فنی دارد.
ورزشی**9219**9118**

http://www.banounews.ir/fa/News/152223/2-تورنمنت-و-کمتر-از-10-دقیقه-بازی-برای-دختر-نایب-رئیس
بستن   چاپ