آریا بانو
طنز/ مورد عجیب متعادل‌کننده‌ در فامیل!
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 12:11:52
آریا بانو -
طنز/ مورد عجیب متعادل‌کننده‌ در فامیل!
٥٨
٠
خراسان / در هر خانواده شخصی هست که دیگران به او به چشم «متعادل‌کننده» نگاه می‌کنند. همان کسی که در خواستگاری خیلی «ظریف‌وار» مهریه عروس را با تعریف کردن چند خاطره و لطیفه پایین می‌آورد و در دعواها مثل رئیس شورای حل اختلاف فامیل عمل می‌کند. همه تلاش ما و ثمره همه صله‌رحم‌ها این است که در آینده در ذهن اطرافیان‌مان تبدیل به این فرد شویم. اما تبدیل شدن به این آدم و به موازات آن تبدیل نشدن به کلیشه شوهرعمه و شوهرخاله، کار سختی است!
این آدم در عین متعادل‌کنندگی، یک تمیزکننده قهار هم هست. یعنی برای پاک کردن سوتی‌هایمان و به موازات آن، تعدیل فضای فامیل به نفع خودمان، می‌توانیم از او استفاده کنیم. این فرد فارغ از جنسیت می‌تواند آخرین امید برای نجات یک زندگی باشد. همیشه یک نصیحت دم آخری دارد که مثل زنگ در گوش‌مان می‌پیچد و تا آخر عمر نمی‌فهمیم آن جاذبه رفتاری کاریزماست یا یک ژست سیاستمدارانه. تبدیل شدن به این فرد آرزوی هر کسی است. اما این فرد همیشه یک زن یا شوهر کاملاً نامتناسب با خودش دارد، طوری‌که فکر می‌کنی چرا برای نجات زندگی خودش کاری نمی‌کند، چرا نمی‌تواند تعادل را به زندگی خودش برگرداند و چرا بچه‌هایش خیلی باورش نمی‌کنند؟ اما این افکار فقط چند ثانیه طول می‌کشد و در نهایت خودت را متقاعد می‌کنی که حتماً لیاقت ندارند!
این آدم‌ها مثل سخنران‌های سمینارهای موفقیت پر از نسخه برای دیگران هستند، در حالی‌که زندگی شخصی‌شان نسبت به این نسخه‌ها مقاومت دارویی دارد. اما آن ها آخرین سنگری هستند که در ذهن ما فرو می‌ریزد. در هر حال اگر در موقعیتی هستید که این متعادل‌کننده‌ها برای زندگی‌تان تصمیم می‌گیرند، همین حالا به خودتان یادآوری کنید که آن ها هنوز آن تصمیم قطعی را برای زندگی خودشان نتوانسته‌اند بگیرند. پس چند نفس عمیق بکشید و برگردید به دعواهایتان و در نهایت با یک روان شناس مشاوره کنید که مدرکش مورد تأیید سازمان نظام روان شناسی باشد، نه یک سخنران موفقیت با مدرک مهندسی که قرار است به شما فقط آرزوی تاریخ مصرف گذشته بفروشد!
نویسنده : مهدیسا صفری‌خواه

http://www.banounews.ir/fa/News/153564/طنز--مورد-عجیب-متعادل‌کننده‌-در-فامیل!
بستن   چاپ