آریا بانو
بارداری و فواید آن برای زنان
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 21:14:02
آریا بانو -
بارداری و فواید آن برای زنان
k ١.٨
٥
پارسه گرد / بسیاری از زنان نسبت به بارداری حس خوبی ندارند و آن را مناسب بدن خود نمی دانند اما باردار شدن فواید زیادی دارد که در اینجا به شش فایده ی اصلی آن اشاره می کنیم.
شاد بودن زنان باردار
دوران بارداری سختی های زیادی برای زنان باردار و همسرانشان دارد، احساس تهوع صبحگاهی، سوزش معده، خستگی، مشکلات کششی، گرفتاری عضلات پا، کم رنگ شدن رابطه ی جنسی و مشکلات عدیده دیگری که زنان باردار با آن دست و پنجه نرم می کنند.
برخی بارداری را یک تجربه ناخوشایند می دانند که پایان خوشی دارد. اما باید بدانید که تنها خود بچه یک خاطره خوب از دوران بارداری حساب نمی شود. بالارفتن حجم هورمون ها در بدن شما در طول دوره ی بارداری نه تنها سبب رشد جنین می شود بلکه بر بهبود سلامت شما نیز تاثیر گذار است و در دوران بارداری و بعد از آن وضعیت سلامت شما را بهتر می کند.
به طور کلی ،بیشتر زنان از بارداری به عنوان یک تجربه خوب یاد می کنند. پژوهشگران دانشگاه کلمبیا تحقیقی بر روی زنان باردار انجام داده اند. به موجب این تحقیق اکثریت زنان از عوارض بارداری خود اظهار شکایت داشته اند.خستگی و حالت تهوع در ابتدای بارداری و مشکلات خواب در اواخر این دوران از مهمترین عوارض یاد شده است.
در این تحقیق مشخص شده است که زنان احساس انرژی و مثبت اندیشی بیشتری در طول سه ماهه دوم و سوم داشته اند. البته، این احساسات به راحتی در روزهایی که بلند شدن از رختخواب نیاز به تلاش دارد فراموش می شود. در دوران بارداری تغییرات شگفت انگیزی در بدن شما رخ می دهد و تجربیات مفیدی به دست خواهید آورد و پس از زایمان زندگی شادتری را خواهید داشت.
عادت به سالم زیستی
بارداری باعث می شود بسیاری از زنان عادات بد خود را که برای سلامتی شان مضر است کنار بگذارند عادات خوب را جایگزین کنند. برای نمونه کارشناسان بر این باورند که بارداری برای کنار گذاشتن سیگار و مشروبات الکلی بسیار موثر است. در واقع بارداری انگیزه ای است بسیار قوی برای استنشاق هوای پاک و ورزش. بر طبق تحقیقی که توسط دکتر دیوید آکر متخصص زنان در بیمارستان زنان بوستون انجام گرفته گروهی از زنان به ویژه آنانی که دیابت دارند از بارداری برای بالا بردن اطلاعات و مدیریت بیماریشان استفاده خوبی می کنند.اغلب این عادات به سمت یک الگوی مناسب برای سبک زندگی پیش می رود.
کاهش دردهای قاعدگی
به زودی پس از تولد فرزندتان و شیردهی سیکل عادت ماهانه شما شروع می شود. خبر خوب اینکه بارداری عارضه خوبی برایتان دارد. شما از دردهای عضلانی کمتر رنج می برید. بعضی از زنان دردهای عادت ماهیانه را بعد از حاملگی و زایمان هم تجربه می کنند. اما این دردها به نسبت دوران پیش از بارداری بسیار کمتر است.
کاهش ریسک سرطان
بر طبق پژوهش های انجام شده، بارداری یک محافظ موثر در برابر انواع سرطان های سینه و رحم است. هرچه تعداد حاملگی ها بیشتر باشد و سن اولین زایمان کمتر، این تاثیر بیشتر می شود. علاوه بر این ، شیردهی بیش از سه ماه ریسک این سرطان ها را کمتر می کند. محقققین چیزی فراتر از یک نظریه درباره ارتباط بین بارداری و سرطان سینه در دست ندارند.به گفته دکتر کوین هیوج استادیار دانشکده پزشکی هاروارد تخمک گذاری در ٩ماه حاملگی متوقف می شود. زنانی که تخمک گذاری کمتری دارند ابتلا به سرطان سینه و رحم در آنها کمتر می شود.
تشدید حواس زنان باردار
بستنی نعنایی همیشه مورد علاقه من است، اما هیچوقت به خوشمزگی زمانی که باردار بودم نبوده است، به نظر می رسد بارداری درک شما را از مزه بیشتر می کند، زیرا حس بویایی شما قویتر شده است. همان بینی که در اوایل بارداری باعث حالت تهوع صبحگاهی می شد بعدها سبب خوشمزه تربه نظر رسیدن غذا می شود.
دلیل آن میزان بالای استروژن است. احتمالا این قضیه به علت این باشد که شما به شکل غریزی از مواد خوراکی خطرناک مانند الکل ،تنباکو و سیگار اجتناب کنید.
اعتماد به نفس زنان باردار
همزمان با پیشرفت پروژه بارداری که شما سازنده منحصر به فرد آن هستید بعضی از زنان باردار شکل بدنشان در طی بارداری بهتر می شود. زنان با ریسک بارداری کمتر هنوز می توانند فعالیتهای روزانه شان را داشته باشند. زایمان با مسابقه دو ماراتن قابل مقایسه است. زنان حس جدیدی از خود و بدنشان پس از زایمان پیدا می کنند. دست کم نگاه و نگرش شما پس از بارداری و زایمان نسبت به خودتان بهتر می شود. شما باید آگاهی بیشتری درباره ی بدن خود به دست بیاورید. اطلاعات خود را در رابطه با بدنی که قابلیت خلق یک انسان جدید و به دنیا آوردن آن را دارد بالا ببرید و از آن مراقبت بیشتری انجام دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/153720/بارداری-و-فواید-آن-برای-زنان
بستن   چاپ