آریا بانو
تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت توجه به پیشگیری
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 16:36:16
منطقه آزاد کیش
آریا بانو - دکتر مظفری درمراسم تقدیر از خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر کیش گفت: اقدامات پیشگیرانه همیشه کمتر از خسارت های جبران ناپذیر هزینه دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم تجلیل از خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر که با حضوردکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمود رضا پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش ، محمد شهاب الدین محمدی عراقی رئیس جمعیت هلال احمر کیش و جمعی از مسئولان ، معاونان و مدیران سازمان برگزار شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مشارکت های مردمی در حوادث اخیر کشور گفت: همانظور که درحادثه سیل شاهد بودیم مردم کشور ما همیشه با همدلی در برهه های حساس و بحران ها حضور دارند. شهروندان جزیره کیش نیز در این مقطع با اقدامی خودجوش وبا همت و تلاش به کمک مردم اسیب دیده مناطق سیل زده شتافتند . مسئولان سازمان ها ونهادها،هنرمندان و اقشار وگروه های مختلف هم به سهم خود حرکت های ارزشمندی انجام دادند که جای تشکر و قدر دانی دارد.
دکتر مظفری با اشاره به اینکه کشورما در منطقه حادثه خیز واقع شده است اظهار داشت: پیشگیری باید فرهنگ سازی شود و دستگاه ها بر روی این موضوع تحقیقات و مطالعات بزرگ انجام دهند. موضوع پیشگیری باید نهادینه شده و در سطح گسترده ای اجرا شود زیرا هزینه های آن کمتر از خسارت های جبران ناپذیر است.
وی در ادامه افزود: پیشنهاد من این است که کیش به عنوان پایلوت این فرهنگ سازی تقویت شود و به منظورکاهش خسارات وهزینه های ناشی از حوادث، به عنوان یکی از الزامات بیمه را در دستور کار قرار دهیم وهیچ فعالیتی درجزیره کیش بدون پشتوانه بیمه انجام نشود.
دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: باید طراحی زیر ساختها و آموزش ها به منظور مدیریت بحران و بررسی راهکار انجام شود تا ما را به سمت پیشگیری سوق دهد و در زمان بروز کمترین تلفات و خسارات را داشته باشیم.
وی افزود: رسالت ما در جمعیت هلال احمر و تمام ارگان ها نهادینه کردن آموزش روحی است. بررسی مخاطرات در جزیره کیش امر بسیار مهمی است . مردم در اقشار مختلف باید آموزش دیداه و تمرین داده شوند که در مقابل حوادث چگونه رفتار کنند.همچنان که در حرکتی ارزشمند نیروهای هلال احمر نقاط امن خانه ها را در کیش بررسی کرده و به مردم آموزش دادند.
امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز در این مراسم از تمامی دست اندر کاران این امر خداپسندانه تقدیر و تشکر کرد و گفت:اگر شهرهایی از کشور ما در این حوادث آزرده شدند همه مردم غم مردم سیل زده را با تمام وجود درک کردند و شاهد بودم که جزیره کیش آرام و قرار نداشت. این اتفاق اگرچه مشکلات بزرگی به همراه داشت اما یک بار دیگر وحدت مردم ایران را نشان داد.
رئیس جمعیت هلال احمر کیش دراین مراسم با تقدیر از شهروندان وخیرین جزیره کیش برای همیاری درکمک به مردم مناطق سیل زده از تلاش های نیروی هلال احمر درجزیره کیش خبرداد و گفت: امدادگران در حوادث انساز ساز همیشه کمک حال مردم بوده اند و علاوه بر گردآوری کمک برای مناطق سیل زده ، نمونه بارز تلاش نیروهای هلال احمر کیش درایام نوروز است. درنوروز 98 ایجاد 12 پایگاه امداد رسانی با بیش از 60 نفر نیروی امدادی که پاسخگوی نیاز 7 هزار نفر از مراجعه کنندگان بودند برای گردشگران آرامش به همراه داشت.
وی افزود: خیرین و نیکوکاران جزیره کیش با حضوری پر رنگ، ارزشمند و نگاهی نوع دوستانه ، با بیش از 5 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی به حادثه دیدگان سیل اخیر یاری رساندند. از این مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان کمک های غیر نقدی و نزدیک به دو میلیارد تومان کمک های نقدی بود که به نسبت جمعیت کیش مقام نخست کمک در کشور را داریم.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا لوح از خیرین و داوطلبان جزیره کیش درکمک رسانی به مناطق سیل زده قدر دانی شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/154310/تاکید-مدیر-عامل-سازمان-منطقه-آزاد-کیش-بر-ضرورت-توجه-به-پیشگیری
بستن   چاپ