آریا بانو
بانوی دونده ایران: مربی، زمین تمرین و تجهیزات نداریم
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 15:08:31
آریا بانو - تهران- عضو پیشین تیم ملی دو و میدانی گفت: برای ادامه ورزش به مربی خوب، زمین تمرین و تجهیزات کافی دسترسی نداریم و فدراسیون باید در این زمینه به ورزشکاران کمک کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «الهام کاکلی» از جمله دو و میدانی کارانی است که تجربه حضور در مسابقات آسیایی را دارد. این ملی پوش در بازی های آسیایی جاکارتا در مرحله مقدماتی دوی 200 متر با رکورد 25.12 ثانیه در رده پنجم گروه خود ایستاد و نتوانست راهی مرحله بعد شود.
وی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در قزاقستان هم در ماده 400 متر مقام پنجم را کسب کرد.
این دونده سرعتی ایران در مسابقات رکوردگیری در فروردین ماه 98 با ثبت رکورد 24.68 ثانیه در ماده 200 متر از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا بازماند.
کاکلی در گفت و گو با ایرنا دلیل ثبت این رکورد پایین را نداشتن آمادگی جسمانی عنوان و گلایه های خود را از نبود مربی خوب و نداشتن مکان مناسب برای تمرین در گفت و گو با ایرنا مطرح کرد.
مشروح این گفت و گو را در متن زیر می خوانیم:
**ایرنا: چرا در فهرست اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار نگرفتید؟
از نظر جسمانی در مسابقات رکوردگیری در فروردین امسال با افت شدیدی رو برو شدم و نتوانستم رکورد خوبی بزنم. علاوه بر آن آمادگی حضور در رقابت های قهرمانی آسیا را نداشتم که البته بهتر شد که به این رقابت ها اعزام نشدم.
**ایرنا: بهتر شد که اعزام نشدید؟
به این دلیل که از نظر جسمانی نیاز به استراحت بیشتری داشتم و اگر در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کردم با مشکل مواجه می شدم. از الان تا مسابقات بعدی به آمادگی کامل می رسم.
**ایرنا: در این مدت با چه مشکلاتی روبرو بودید؟
از نظر کمبود تجهیزات و مربی خوب بسیار مشکل داریم. بیشتر ورزشکاران دنیا زیر نظر بهترین مربیان آموزش می بینند. اما من حتی نتوانستم تمرینات خود را در پیست انجام دهم و همواره در خیابان یا پارک تمرین می کنم. نه تنها من بلکه بیشتر دو و میدانی کاران چه در بخش زنان و چه در بخش مردان با این مشکل ها روبرو هستند. فدراسیون باید برای برطرف کردن این مسایل، برنامه حمایتی و راهبردی مدونی را تدوین کند.
** ایرنا: بی ثباتی اقتصادی تا چه حد روی تمرینات شما اثر گذاشت؟
به دلیل شرایط بد اقتصادی و تورم بالا نمی توانیم از تجهیزات و مربیان عالی برخوردار شویم و مجبوریم برای آموزش، تمرینات و تهیه تجهیزات بسیار هزینه کنیم و اینگونه خیلی به ما فشار می آید و فدراسیون باید کاری برای کاهش این فشارها انجام دهد.
** ایرنا: عملکرد ملی پوشان را در مسابقات قهرمانی آسیا چگونه ارزیابی کردید؟
نمی توانم بگویم که عملکرد ورزشکارانمان در این مسابقات بد بوده است. ملی پوشان هر کدام به نحوی تمامی تلاش خود را برای کسب مقام در این مسابقات کردند.
ورزشی**9128**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/154900/بانوی-دونده-ایران--مربی،-زمین-تمرین-و-تجهیزات-نداریم
بستن   چاپ