آریا بانو
خدمتی: مشکلات حل شود توان کسب مدال در المپیک را دارم
يکشنبه 15 ارديبهشت 1398 - 09:01:59
آریا بانو - تهران- دارنده اولین سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: نداشتن فشنگ و کمبود تجهیزات تیراندازی از جدی ترین مشکلات ما است که با برطرف شدن آنها توان کسب مدال در المپیک توکیو را دارم.

به گزارش ایرنا، نجمه خدمتی که به تازگی در مرحله دوم جام جهانی تیراندازی و سومین مرحله انتخابی المپیک توانست نخستین سهمیه تیراندازی ایران را برای المپیک 2020 توکیو کسب کند، گفت: وظیفه من تیر زدن است و دوست دارم کاملا آماده راهی توکیو شوم اما شرایط واقعا سخت است.
دارنده اولین مدال کاروان ایران در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی ادامه داد: شرایط تیراندازان رشته تفنگ بویژه زنان نسبت به گذشته بسیار خوب شده است و با شناختی که از خودمان دارم، این توانایی را داریم که سهمیه ها را در هر دو بخش خفیف و بادی بگیریم و اگر امکانات تا حدودی فراهم باشد مدال المپیک را هم کسب کنیم.
این تیرانداز جوان بیرجندی خاطر نشان کرد: روحیه، انگیزه و استعدادهای بسیار خوبی داریم و نکته مهم این است که با وجود کمبود فشنگ و تمرینات خشک ما جزو یک سوم بالای جدول برترین های جهان هستیم.
خدمتی گفت: اگر آخرین رده بندی رنکینگ جهانی را ببیند من 18 پله صعود داشته ام و این اتفاق هم در خفیف و هم در رشته بادی رقم خورد. این نوید خوبی است و باز هم امیدوارم که مسئولان به تیراندازی و مشکلات مان فکر کنند و حمایت بیشتری از این رشته پر مدال داشته باشند.
** درمان بیشتر مشکلات اردوی برون مرزی است
دارنده پنج مدال یونیورسیاد دانشجویان 2017 کره جنوبی اضافه کرد: تنها راه رسیده به اوج آمادگی برای تیراندازان حضور در اردوهای خارجی است، زیرا جدا از فرصت آماده سازی می توانیم فشنگ های مورد نیاز خود را هم تامین کنیم و با دغدغه کمتری کار را پیش ببریم.
وی ادامه داد: علاوه بر تجهیزات و فشنگ حضور مربی خوب و توانمند کمک بزرگی به تیراندازان است که خوشبختانه با حضور الهام هاشمی مشکل قبلی ما در این خصوص کاملا حل شده است.
خدمتی گفت: برای بازگشت هاشمی از سنگاپور خیلی با علی دادگر رئیس فدراسیون صحبت کردم و خداراشکر وی نیز تلاش زیادی برای بازگرداندن این مربی بین المللی و توانمند داشت و حالا وی کنار ما قرار دارد و باورش حتی برای خودم هم سخت است که در مدت کوتاه کمک های این مربی باعث تحول من شده است.
این تیرانداز 23 ساله با اشاره به اینکه الهام هاشمی می تواند از نظر فنی تیم را به شرایط ایده ال برساند، گفت: وی مربی و روانشناس بسیار خوبی است که از نظر روانی تاثیر بسزایی در افزایش روحیه و آمادگی روانی تیم داشته و قطعا این مساله می تواند در کسب اولین مدال تیراندازی در المپیک موثر باشد.
خدمتی ادامه داد: اواخر سال 2017 و اوایل 2018 دچار افت شدم که دلیل آن مشکل لباس ورزشی من بود. به محض اینکه توانستم این مشکل را با هزینه شخصی حل کنم، رکوردهایم خیلی سریع شروع به افزایش کرد.
وی ادامه داد: قبل از بازی های 2018 جاکارتا به مسئولان فدراسیون در خصوص لباسهایم گفتم اما اتفاقی رخ نداد. باید بدانید هزینه تجهیزات من را پدرم پرداخت می کند و فدراسیون با وجود اینکه تجهیزات تعداد زیادی از تیراندازان را تامین کرده اما کمکی در این خصوص حتی در تامین لباس به من نکرده است.
او گفت: در هر حال حالا حدود هشت ماه از بازی های 2018 جاکارتا می گذرد و من در اوج آمادگی هستم و توانستم در جام جهانی پکن به عنوان نفر سوم ازبین 108 تیرانداز برتر جهان ازمرحله مقدماتی صعود کنم و به فینال برسم.
خدمتی اضافه کرد: در مورد لباس و مشکلات دیگر دنبال مقصر نمی گردم اما مساله دیگری که ناراحت کننده بود اینکه فدراسیون یک سلاح خفیف (سه وضعیت) داشت اما آن را برای تامین در اختیار من قرار نداد و آن را به یک تیرانداز مبتدی داده بود.
نجمه خدمت متولد خرداد 1375 از شهرستان بیرجند متولد شد. وی در سال 1390 برای اولین بار به اردوی تیم تیراندازی نوجوانان دعوت شد و نخستین مدال طلای خود را در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در 2013 چین بدست آورد.
وی سپس نخستین مدال کاروان ایران در بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی را کسب کرد تا توان زنان ایرانی را در عرصه های متعدد به رخ کشد.
او پس از کسب مدال برنز جام جهانی 2015 سهمیه المپیک ریو را کسب کرد و در ریو هم عنوان هشتمی را در نخستین حضورش در المپیک بدست آورد.
این دانشجوی شاخه فیزیولوژی رشته تربیت بدنی، همچنین توانست در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در کره جنوبی (2015) پنج مدال رنگارنگ انفرادی و تیمی برای کشورمان به ارمغان آورد.
وی در حال حاضر خود را آماده کسب نخستین مدال المپیک در رشته تیراندازی می کند اما می گوید، دریافت این نشان ارزشمند نیازمند حمایت همه مسئولان بویژه مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است.
ورزشی **1828**9118**

http://www.banounews.ir/fa/News/155074/خدمتی--مشکلات-حل-شود-توان-کسب-مدال-در-المپیک-را-دارم
بستن   چاپ