آریا بانو
علی نصیریان:لزوم تجدیدنظر تلویزیون در سریال‌سازی/ قصه‌هایی که درد مردم نیست
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 12:27:03
آریا بانو -
علی نصیریان بازیگر پیشکسوت مجموعه‌های تلویزیونی ضمن انتقاد از تکراری و غیرجذاب بودن قصه سریال‌های سیما در سال‌های اخیر، بر لزوم تجدیدنظر مسئولان تلویزیون در این حوزه تأکید کرد.
علی نصیریان هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون کشور که سریال «برادرجان» را به کارگردانی محمدرضا آهنج در شب‌های ماه مبارک رمضان در شبکه سه سیما روی آنتن دارد، درباره قصه این سریال و نقش خود به مهر گفت: من علاقه‌ای ندارم درباره کاری که هنوز پخش نشده پیش داوری کنم چراکه مردم باید ببینند و خودشان درباره نقش و سریال نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: زمانی که من بازی در این سریال را پذیرفتم متن کامل نبود و قصه را برای من شرح دادند با این حال به نظرم قابلیت‌هایی داشت که باعث شد آن را بپذیرم.
نصیریان درباره قصه سریال‌های این سال‌های تلویزیون و اینکه چقدر آن‌ها مخاطبان را جذب کرده‌اند، اظهار کرد: به نظرم تلویزیون آنطور که باید مخاطبش را جذب نکرده است چون قصه‌ها درد و حرف مردم را بیان نمی‌کند. مردم باید خودشان را در قصه‌ها ببینند؛ زندگی، گرفتاری‌ها و مشکلات خود را ببینند.

علی نصیریان در نمایی از سریال رمضانی «برادرجان»
بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به مضمون برخی از قصه‌های تکراری در تلویزیون تصریح کرد: نباید قصه‌هایی درباره طلاق و اعتیاد سر هم کرده و آن‌ها را تکرار کنیم. برای من در این مدت فیلمنامه‌هایی می‌آوردند که تکراری بودند و اخیراً درباره فیلمنامه 2 سریال پیشنهادی، گفتم که همان نقش‌ها را پیش از این بازی کرده و به همین دلیل ردشان کردم.
نصیریان به نبود قصه‌های جذاب در سریال‌ها انتقاد کرد و گفت: سانسور و ممیزی تلویزیون مانع بسیاری از حرکت‌ها و رشدها می‌شود اما از طرف دیگر در ادبیات داستانی ما قصه‌های بسیار زیبایی از نویسندگانی مانند محمود دولت‌آبادی و یا هوشنگ گلشیری و… وجود دارد، چرا از این‌ها استفاده نمی‌شود؟ چرا تلویزیون این قصه‌ها را نمی‌سازد و قصه‌هایی سر هم می‌کند که برای مخاطب امروز نیست.
بازیگر سریال «میوه ممنوعه» به رقابت تلویزیون با تولیدات شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره و عنوان کرد: تلویزیون باید در نگاهش نسبت به سریال‌سازی تجدیدنظر کند. شبکه‌های خارجی و آثار خارجی رقابتی را درست کرده‌اند و سعی دارند مخاطب ما را پای سریال‌های خود بکشانند.
وی اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم مردم را با کارهای ماندگار به عنوان مخاطبان خود نگه داریم. ما نویسنده‌های بسیار خوبی داریم و باید با کارهای ماندگار، بر اساس ادبیات دراماتیک و داستانی خودمان، مخاطبان بیشتری را به تلویزیون ملی جذب کنیم.
این هنرمند پیشکسوت در پایان سخنانش بیان کرد: من می‌دانم ما استطاعت ساخت سریال‌های درخشان‌تری را داریم و آن چیزی که اکنون نمایش داده می‌شود همه ظرفیت و استعداد ما نیست استعداد ما خیلی بیشتر از این‌هاست و باید سعی کنیم خود را به سطح واقعی توانایی‌هایمان برسانیم.


http://www.banounews.ir/fa/News/155774/علی-نصیریان-لزوم-تجدیدنظر-تلویزیون-در-سریال‌سازی--قصه‌هایی-که-درد-مردم-نیست
بستن   چاپ