آریا بانو
زولبیا و بامیه رنگی نخرید!
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 11:39:58
آریا بانو -
زولبیا و بامیه رنگی نخرید!
k ٢.٣
٢
خراسان / استفاده از رنگ های غیر مجاز خوراکی برای تهیه زولبیا وبامیه و هشدارهای داغ تر در خصوص پلمب مراکزی که اقدام به تهیه این شیرینی می کنند، آن هم در اولین روز ماه رمضان، خبرهای نگران کننده ای است که باید به اطلاع شما خوانندگان محترم برسانیم و از شما بخواهیم که چنین محصولاتی را سر سفره افطار قرار ندهید .
استفاده از رنگ های خوراکی احتمال بیماری و سرطان را افزایش می دهد، به ویژه که روغن مصرفی در آن نیز از نوع مرغوب نباشد و چندبار هم استفاده شده باشد.
رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که مصرف زیاد زولبیا وبامیه به دلیل میزان بالای چربی و قند توصیه نمی شود و علاوه بر آن افزودن رنگ های غیر مجاز هم به کلیه، کبد و قلب و عروق مصرف کنندگان آسیب می زند.
نکات خرید و نگهداری
زولبیا و بامیه باید عطر، طعم مناسب و رنگ روشن داشته باشد و سوختگی در آن مشاهده نشود. این شیرینی را از مراکز تهیه و توزیع معتبر،خریداری و حتما درمحل خشک و خنک نگهداری کنید.
توصیه به کارشناسان
شما هم قطعا این گفته را قبول دارید که متولیان امور بهداشتی و غذایی جامعه باید حداقل یک گام جلوتر ازهمه باشند و با تدبیر لازم در کنار نظارت مداوم مانع سوءاستفاده شوند .
در شرایطی که قیمت همه اقلام و از جمله مواد خوراکی افزایش یافته است، دور از انتظار نیست که عده ای سودجو یا در خوش بینانه ترین حالت بعضی ندانسته اقدام به تهیه مایحتاج مورد نیاز مردم از راه های غیر بهداشتی کنند که در این صورت هم قیمت ها افزایش می یابد و هم از مواد بی کیفیت و بیماری زا استفاده می کنند. کسی که در این میان بیشترین ضرر را می کند مصرف کننده ای است که باید با صرف پول بیشتر، بیماری را به جان بخرد .

http://www.banounews.ir/fa/News/156049/زولبیا-و-بامیه-رنگی-نخرید!
بستن   چاپ