آریا بانو
در این فصل دمنوش بهار نارنج را از دست ندهید!
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 - 16:08:25
آریا بانو -
در این فصل دمنوش بهار نارنج را از دست ندهید!
٥٠٧
٠
دینو / اکنون که فصل بهارنارنج یا شکوفه درخت نارنج است فرصت خوبی است تا از این شکوفه‌های خوشبو و خوش‌طعم استفاده کنیم. اگر در این فصل به باغ‌های مرکبات رفته باشید قطعاً دیگر از باغ بیرون نمی‌آیید و از عطر بهارنارنج مست خواهید شد. اما می‌توانید از زیر درختان شکوفه‌های خوب را جمع کنید و هم از عطر آن بهره ببرید هم در مصارف دیگر از آن استفاده نمایید. از طرفی می‌توانید از این شکوفه‌های بهارنارنج مربا درست کنید و از سویی دیگر می‌توانید برای تهیه یک دمنوش خوش‌طعم از آن بهره ببرید. در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه دمنوش بهارنارنج را ارائه دهیم و در ادامه نیز از خاصیت‌های این دمنوش خواهیم گفت.
طرز تهیه دمنوش بهارنارنج
برای تهیه دمنوش بهار نارنج می توانید از دو روش استفاده کنید. یا می توانید شکوفه ها را در فریزر بگذارید تا تازه بمانند و یا می توانید آن ها خشک کنید و مانند گل محممدی در چای یا نوشیدنی هایتان بریزی تا عطر بویی خوب و مطبوع بگیرند. شما می توانید این شکوفه های بهاره را مانند چای دم کنید و با یک نبات یا یک قاشق عسل از دمنوش لذیذ و خوش عطر خود لذت ببرید.

فراموش نکنید که 20 دقیقه برای دم کشیدن این شکوفه ها کافی خواهد بود. در واقع دو قاشق از این شکوفه ها را با آب در یک قوری بریزید و بگذارید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. در نهایت پس از 20 دقیقه آماده خواهد بود. شما می توانید از این شکوفه ها در تمام طول سال استفاده کنید و نگران خراب شدن آن نباشید. این دمنوش طبیعی قطعا حال خوبی را در این روزها برایتان به ارمغان خواهد آورد پس همین امروز شکوفه های زیر درخت را جمع کنید و از آن ها یک دمنوش خوش عطر تهیه کنید و لذت ببرید. البته عطاری ها هم قطعا این بهاره ها یا عرق بهار نارنج را خواهند داشت و می توانید از آن ها خریداری نمایید.
خواص این دمنوش بهاری
قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که طبع این نوشیدنی گرم است اما از خواص آن در ادامه خواهیم گفت:
دمنوش بهارنارنج آرامش‌بخش بوده و تأثیر خوبی بر سیستم عصبی بدن شما خواهد داشت در نتیجه از هیجانات عصبی خطرناک جلوگیری خواهد کرد.
شکوفه‌های بهارنارنج برای کاهش و پیشگیری حملات قلبی بهترین انتخاب خواهد بود و در طب سنتی نیز از آن یاد شده است. این دمنوش می‌تواند ضربان قلب را منظم سازد و سطح فشار خون را نیز تنظیم خواهد کرد در نتیجه با نوشیدن این دمنوش از سکته‌ها و حملات قلبی خبری نخواهد بود.
دمنوش بهاره از مشکلات بی خوابی قبل از خواب جلوگیری می‌کند و این مشکل را کاهش خواهد داد در نتیجه با نوشیدن یک لیوان قبل از خواب بدن شما به آرامشی برای یک خواب راحت دست خواهد یافت.
این دمنوش برای کاهش استرس و اضطراب نیز پیشنهاد می شود.
دمنوش بهارنارنج برای تقویت معده و دستگاه گوارش بسیار خوب و مؤثر خواهد بود و دردهای شکمی مانند نفخ، اسپاسم و مشکلات سو هاضمه را برطرف خواهد کرد. البته گفتی است که این دمنوش برای تقویت اشتها یک انتخاب خوب است و از سوی دیگر مانعی برای سکسکه نیز خواهد بود.
باید اشاره کنیم که افرادی که دچار سردردهای عصبی و میگرن هستند حتماً برای کاهش و جلوگیری از این سردردها باید این دمنوش را مصرف نمایند و پس از مصرف یک دوره منظم تأثیر آن را خواهند دید.
این دمنوش بهاره سیستم دفاعی بدن را نیز تقویت خواهد کرد و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها مانع خوبی خواهد بود.
نکته: توجه داشته باشید مصرف بی رویه هر چیزی حتی دمنوش بهارنارنج می‌توانید مضر باشد و از سویی باعث بی‌خوابی خواهد شد. افراد باردار قبل از مصرف این دمنوش باید با پزشک خود هماهنگ نمایند.

http://www.banounews.ir/fa/News/156439/در-این-فصل-دمنوش-بهار-نارنج-را-از-دست-ندهید!
بستن   چاپ