آریا بانو
با لیموناد ایتالیایی تشنگی را در افطار فراموش کنید
جمعه 20 ارديبهشت 1398 - 13:54:42
آریا بانو -
با لیموناد ایتالیایی تشنگی را در افطار فراموش کنید
k ١.٤
٠
فرهنگ غذا / لیموناد یکی از نوشیدنی‌های خنک و شیرین پرطرفدار در اکثر نقاط دنیا است. ترکیب لیمو و شربت شکر به سادگی خود طعمی دلنشین و فوق العاده را خلق می‌کند، اما لیمونادهای بسیاری وجود دارد که در ترکیبات آن از طعم دهنده‌های مختلفی استفاده می‌شود. بطور کلی لیمونادها را به دو دسته ساده و گازدار تقسیم می‌کنند، که دسته‌بندی‌ها را در زبان انگلیسی به نام “cloudy and clear” می‌شناسند. در لیموناد ساده آب لیموترش تازه با شربت شکر یا عسل و طعم دهنده‌هایی همانند نعناع و ریحان ترکیب می‌شود، و در لیمونادهای گازدار معمولا از سودا در ساخت این نوشیدنی فوق العاده استفاده می‌کنند. لیموناد ایتالیایی یکی از انواع محبوب لیمونادها است، که همانند لیموناد معروف هندی و هاییتی طرفداران بسیاری دارد و همچنین دستور تهیه آن بسیار آسان است.
چی لازم دارم:
ریحان تازه 1 دسته
شکر 2 فنجان
آب 1 فنجان
آب لیموترش تازه 2 فنجان
آب سرد 2 فنجان
یخ به میزان لازم
چه جوری درست میشه:
مرحله اول :
لیموناد خوشمزه ایتالیایی طرز تهیه ساده‌ای دارد. ابتدا ریحان را شسته و پاک کنید. سپس برای تهیه شربت ریحان، یک دسته ریحان، دو فنجان شکر و یک فنجان آب را با هم خوب مخلوط کنید تا شکر کاملا حل شود. این شربت را برای دقایقی (5 دقیقه) روی شعله ملایم قرار دهید تا شکر کاملا حل شود و طعم ریحان در شربت بماند. بعد از آن شربت را صاف کنید و درون یخچال بگذارید تا سرد شود.
مرحله دوم :
دو فنجان آب لیموترش تازه، یک تا دو فنجان شربت ریحان و دو فنجان آب سرد را در پارچ مناسبی خوب مخلوط کنید. لیموناد ایتالیایی شما آمادست، می‌توانید به اندازه دلخواه به آن یخ اضافه کنید و همچنین چند برش نازک لیمو و برگ ریحان به آن بیافزائید.

http://www.banounews.ir/fa/News/156595/با-لیموناد-ایتالیایی-تشنگی-را-در-افطار-فراموش-کنید
بستن   چاپ