آریا بانو
ایده‌های جالب برای اولین سالگرد ازدواج
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 11:00:14
آریا بانو -
ایده‌های جالب برای اولین سالگرد ازدواج
٣١٤
٠
بیتوته / اهمیت اولین سالگرد ازدواج اگر بیشتر از جشن عروسی نباشد، مطمئنا به اندازه آن هست؛ زیرا یک زوج جوان توانسته‌اند پس از فرازها و نشیب‌های فراوان و گذراندن دوران نامزدی و عقد با یکدیگر زیر یک سقف هم پیمان شوند.
سال اول زندگی را می توان یکی از سخت ترین سال زندگی مشترک دانست. دو نفر از دو خانواده، دو فرهنگ و دو شخصیت مختلف باهم به زیر یک سقف می آیند و زندگی مشترکی را آغاز می کنند. هرچقدر هم از قبل به خلق و خوی هم آشنا باشند باز هم با فراز و فرود های مختلفی روبه رو خواهند شد.
بیشتر اختلافات در سال اول زندگی به وجود می آیند و باید حل شوند. از این رو جشن اولین سالگرد ازدواج را می توان به بیانی جشن پایان موفق شیرین ترین و در عین حال سخت ترین سال زندگی مشترک نیز تعبیر کرد.
زندگی پر از خاطرات خوب و بد است. این شمایید که انتخاب می کنید کدام یک را به یاد آورید چه بهتر که این خاطرات شامل شیرینی های زندگی باشد. بعد از 365 روز باهم زندگی کردن کنار هم بنشینید روزهای خوبی که باهم داشتید را مرور کنید.
به راهی که باهم آمده اید نگاه کنید، درباره مسائل حل نشده صحبت کنید و آن ها را حل کنید. اگر کاری از سمت همسرتان باعث خوشحالی شما شده است به او بگویید و اگر دوست دارید چیزی تغییر کند آن را بیان کنید.
سال‌های زیادی برای ایده‌های معمول و رایج سالگرد ازدواج مثل خوردن یک شام دو نفره در یک رستوران شیک پیش رویتان قرار دارد اما برای اولین سالگرد ازدواج باید برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک ببینید و سعی کنید اولین سالگرد ازدواج‌تان را به یکی از بهترین و خاطره انگیزترین روزها مبدل سازید. در ادامه ما به ارائه ایده‌هایی فوق‌العاده پرداخته‌ایم که می‌توانید این روز زیبا را هیجان‌انگیزتر کنید.
مرور اولین‌ها
سیری در خاطره ها داشته باشید و به جایی برید که از آنجا شروع کردید. به جایی که برای اولین بار یکدیگر را دیدید و یا قرار گذاشتید بروید. اولین رستوران، اولین سینما یا یه کافی شاپ.. به خاطرات روز عروسی یا عقد بپردازید و آن ها را مرور کنید.
به مکان برگزاری جشن بروید تجدید خاطره کنید و کارهایی که در آن روز انجام داده اید دوباره انجام دهید.
در شب سالگرد ازدواج فیلم ها و عکس های گذشته را تماشا کنید. عکس هایی که از دوره نامزدی و روزهای خوش باهم بودن دارید، همه را در مقابل خود بچینید و آنها را با هم مرور کنید.
گل؛ نمادی از عشق و لطافت
از الزامات اولین سالگرد ازدواج، گل است. گل مورد علاقه همسرتان را به او هدیه کنید، همچنین می‌توانید از آن در تزئین میز و فضا استفاده کنید.
از رنگ قرمز غافل نشوید
رنگ قرمز، رنگی زیبا و هیجان انگیز و همچنین نماد عشق است. سعی کنید در دیزاین محل جشن از رنگ قرمز به هرشکل استفاده کنید. از استفاده از قلب های قرمز برای زیباتر شدن دکوراسیون اولین سالگرد ازدواج غافل نشوید.
این قلب‌ها را می‌توانید از درب ورودی به گونه ای بچینید یا بچسبانید که همسرتان بتواند با دنبال کردن آن‌ها به سمت محل برگزاری جشن هدایت شود. می‌توانید از بادکنک های قلبی شکل یا قلب‌های برجسته و نمدی استفاده کنید
شبتان را با شمع‌ آرایی رویایی‌تر کنید
روشن کردن شمع برای رمانتیک‌تر شدن جشن سالگرد ازدواج بسیار جذاب خواهد بود. با توجه به این که این جشن اصولا باید در شب برگزار شود، در گوشه و کنار اتاق می‌توانید شمع‌های کوچک تزئینی قرار دهید. این شمع‌ها فضا را شاعرانه‌تر جلوه می‌دهند و حس عشق و علاقه را میان شما و همسرتان بیشتر تحریک می‌کنند؛
بنابراین اگر علاقه‌مند هستید که یک شب فوق العاده داشته باشید، سعی کنید شمع‌ها را با چیدمان های خاص در محل برگزاری جشن قرار دهید. کی از روش‌های پیشنهادی چیدمان شمع‌ها به صورت قلبی شکل است و گزینه دیگر چیدن شمع‌ها به صورت پراکنده از ابتدای درب ورودی می‌باشد.
یک کادوی خاص تهیه کنید
دادن کادو و هدیه در مراسم سالگرد ازدواج ضروری است. چرا که یاد و خاطره این مراسم با هدیه تداعی می شود. با کادوهای ساده هم می توانید مراسم به یادماندنی را برگزار کنید. بهتر است ابتدا لیستی از لوازم مورد نیاز همسر خود را تهیه کنید و سپس با توجه به اولویت ها یکی از آنها انتخاب کنید.
سلیقه همسر خود را در زمان خرید فراموش نکنید. حتی خلاقیت هم به خرج دهید. بهتر است کادوی شما متفاوت باشد و از خرید هدایای کلیشه ای بپرهیزید. با این کار می توانید همسر خود را هیجان زده کنید. به طور مثال تهیه یک فتوبوک مرور خاطرات می‌تواند یک گزینه عالی باشد.
نوشته‌ای عاشقانه در کنار هدیه‌تان به او دهید
در کنار هدیه ای که به همسرتان می دهید، کارت پستال هم می تواند احساس شما را بهتر بیان کند. می توانید کارت پستال را خودتان تهیه کنید. بر روی کارتهای کوچک رنگی با خط زیبا احساس تان را بوسیله جملات زیبا بیان کنید. همچنین یک شعر را متناسب با روحیات همسرتان انتخاب کنید و بر روی کارت بنویسید.
برای تزئین کارت پستال می توانید از ربان های پارچه ای رنگی، مروارید و گل های کریستالی کوچک استفاده کنید. همچنین می توانید عکس زیبایی در کنار همسرتان را در کارت پستال قرار دهید. اگر یه شاخه گل هم در کنار آن قرار دهید، همه چیز کامل می شود.
به آراسته‌ترین شکل ممکن باشید
در این شب فوق‌العاده همسرتان را مجذوب خود کنید. در اولین سالگرد ازدواج‌تان یک لباس خاص وشیک طبق سلیقه همسرتان بپوشید. شیک پوشی یکی از رمزهای جذابیت است. خانم ها باید مطابق با سلیقه همسرشان آرایش داشته باشند. مردها هم باید آراسته و تمیز باشند و بهترین لباس خود را بپوشند.
کامتان را شیرین کنید
بهتر است در جشن سالگرد ازدواج کامتان را شیرین کنید. حتماً یک کیک خوش طعم و جذاب بپزید یا بخرید. شما می‌توانید با مراسم برش کیک هیجان مراسم عقدتان را زنده کنید. می‌توانید برای انتخاب کیک از اشکال خاص و معنادار استفاده کنید و یا یکی از عکس‌های دو نفره‌تان تان را روی آن داشته باشید.
سرو یک غذای متفاوت
بدون اینکه نیاز باشد تا مراسم سالگرد ازدواج را در یک رستوران لوکس برگزار کنید، کافیست یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و بهترین غذا را در خانه سرو کنید. خانم ها در این کار خبره هستند و می توانند غذای مورد علاقه همسر را تهیه کنند. برای پخت این غذا زمان کافی صرف کنید و چیدمان میز غذا را هم در نظر داشته باشید.

http://www.banounews.ir/fa/News/156740/ایده‌های-جالب-برای-اولین-سالگرد-ازدواج
بستن   چاپ