آریا بانو
سرمایه گذاری های کلان؛ کلید توسعه والیبال زنان
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 11:01:34
آریا بانو - تهران - تیم داری باشگاه ها و مرتفع شدن مشکلات اقتصادی یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند راه را برای توسعه والیبال زنان در ایران باز کند.

به گزارش ایرنا، لیگ والیبال زنان امسال با مشکلات بسیاری روبرو شد که مهم ترین آن بی ثباتی اقتصادی است. موضوعی که دامان بسیاری از باشگاه ها را گرفت و تاثیر منفی بر روند برگزاری لیگ گذاشت.
عدم استقبال بسیاری از باشگاه ها و همچنین نبود حامیان مالی، سبب شد تا لیگ برتر با تیم های کمتری برگزار شود. 6 تیم پیکان، ذوب آهن، شهرداری سمنان، مبنا تجارت کاسپین (تیم امید)، نامی نو و توپکا در لیگ برتر والیبال در سال 97 شرکت کردند.
قهرمانی این رقابت ها از آن ذوب آهن شد اما به دلیل مشکلات مالی نتوانست در جام باشگاه های آسیا حضور یابد. فراز و نشیب های اقتصادی باشگاه ها، عدم پرداخت هزینه ها به بازیکنان و نیز کمبود حامیان مالی روند برگزاری لیگ والیبال زنان را با چالش روربرو کرد.
فدراسیون والیبال مدتی است که در راستای افزایش تیم ها در لیگ برتر رایزنی هایی را با مدیران عامل باشگاه ها انجام می دهد که سایپا و دانشگاه آزاد از جمله این باشگاه ها به شمار می روند.
شاید این رایزنی ها و تیم داری باشگاه سایپا و دانشگاه آزاد، کمکی در جهت افزایش کیفیت مسابقات لیگ والیبال زنان داشته باشد. گرچه حمایت یک یا 2 باشگاه نمی تواند مسیر دشوار موفقیت را برای والیبالیست ها به سرعت هموار سازد اما مقداری از موانع را از پیش روی این ورزشکاران برمی دارد.
موضوعی که «متین زبردست» نایب رئیس فدراسیون والیبال درباره آن به ایرنا گفت: سال گذشته مصطفی مدبر مدیرعامل باشگاه سایپا از تیم داری زنان والیبالیست بسیار استقبال کرد و قول داد که رایزنی های لازم امسال در این خصوص صورت پذیرد.
وی ادامه داد: باشگاه سایپا با توجه به اینکه حمایت همه جنابه ای را در فوتبال و رشته های مختلف دارد، دست حمایت خود را از والیبال زنان نیز برنداشت و قرار است برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت پذیرد.
زبردست اظهار داشت: سایپا از باشگاه های ریشه دار ایران است و هنگامی که آغاز تیم داری والیبال زنان از طرف این باشگاه زده شود اتفاق خوبی برای والیبال روی می دهد. به دلیل شرایط بد اقتصادی، کمک بزرگی در جهت رشد والیبال صورت می پذیرد. در نهایت می توانیم یک باشگاه خوب و مطمئن داشته باشیم و پس از آن به سراغ جذب باشگاه های دیگر برای تیم داری برویم.
نایب رئیس فدراسیون والیبال بیان کرد: البته باشگاه دانشگاه آزاد نیز برای تیم داری اعلام آمادگی کرد و باید با برنامه ریزی و رایزنی در این راستا گام مهمی برداریم و امیدوارم در سال جاری شاهد وضعیت بهتری در لیگ والیبال زنان باشیم.
ورزشی**9128**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/156762/سرمایه-گذاری-های-کلان؛-کلید-توسعه-والیبال-زنان
بستن   چاپ