آریا بانو
زولبیا و بامیه مناسب افطاری و سحری نیست
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 12:05:20
آریا بانو -
زولبیا و بامیه مناسب افطاری و سحری نیست
٢٣٤
٠
ایسنا / عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن توصیه به عدم مصرف زولبیا و بامیه در هنگام افطار و سحر، بهترین نوع شیرینی‌ها به ویژه در زمان افطار را شیرینی‌های طبیعی همچون خرما، مویز و عسل دانست.
دکتر کاظم کاظمینی با اشاره به اینکه شیرینی‌های زولبیا و بامیه اغذیه مناسبی برای زمان افطار و سحر نیستند، اظهار کرد: اگر چه افراد برای تأمین انرژی از دست رفته در طول روز به یک ماده شیرینی با جذب سریع در زمان افطار نیاز دارند اما نوع شیرینی نیز بسیار مهم است.
وی با تاکید بر اینکه بدن در زمان افطار نیاز شدیدی به ماده غذایی دارد، گفت: هر ماده‌ای که در زمان افطار به فرد روزه‌دار برسد، به سرعت جذب بدن وی می‌شود لذا بهترین گزینه، استفاده از شیرینی‌های طبیعی همچون خرما، مویز و عسل است.
این متخصص طب ایرانی با اشاره به عدم استفاده از شیرینی‌های موجود در بازار، خاطرنشان کرد: شیرینی‌هایی مانند زولبیا و بامیه با توجه به اینکه نحوه تهیه، پخت و مواد اولیه آن‌ها مشخص نیست و از طرفی حاوی قند و روغن زیادی هستند، برای شروع افطار مناسب نیستند.
وی با بیان اینکه افراد می‌توانند بعد از افطار اقدام به مصرف زولبیا و بامیه کنند، گفت: البته توجه به این نکته ضروری است که مصرف زیاد این شیرینی‌ها به دلیل ایجاد بی‌اشتهایی در افراد در هنگام سحر و البته بروز چاقی، توصیه نمی‌شود.
کاظمینی در پایان تاکید کرد: حتماً مسواک زدن بعد از مصرف این نوع شیرینی به دلیل قند و چربی زیاد، ضروری است.

http://www.banounews.ir/fa/News/157085/زولبیا-و-بامیه-مناسب-افطاری-و-سحری-نیست
بستن   چاپ