آریا بانو
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران پاسخ داد
تامین اجتماعی یک ماه حقوق به مستمری‌بگیران نپرداخته؟
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 04:00:41
آریا بانو - مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران به این پرسش که "چرا پرداخت حقوق بازنشستگان در هر ماه با تأخیرهایی روبرو می‌شود و ابهاماتی وجود دارد که تأمین اجتماعی با جابه جایی تاریخ پرداخت‌ها یک ماه از حقوق افراد را در یک سال گذشته نپرداخته است" توضیحاتی ارائه و عدم پرداخت یک ماه حقوق را رد کرد.

ناهید حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه چرا پرداخت حقوق بازنشستگان در هر ماه با تأخیر هایی روبرو می‌شود و ابهاماتی وجود دارد که تأمین اجتماعی با جابه جایی تاریخ پرداخت ها ممکن است یک ماه از حقوق افراد را در یک سال گذشته نداده باشد گفت: خیر، اینگونه نیست. 20 تا 15 سال قبل شیوه پرداخت مستمری‌ها متفاوت بود و از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی کرده است. مستمری‌ها ابتدا توسط بانک‌ها و در صف‌های طویلی پرداخت می‌شد. کمی بعدتر با شرکت پست قراردادی منعقد شد تا مستمری در منازل افراد تحویل شود که ایراداتی به آن وارد شد.
وی افزود: پس از آن پرداخت مستمری از طریق کارت‌ها جایگزین شد. در آن برهه که پرداخت مستمری از طریق کارت انجام می‌شد به علت حجم بالای مستمری بگیران، واریز بر اساس حروف الفبا بود اما بی عدالتی‌هایی وجود داشت و کسی که فامیلی‌اش با اولین حروف الفبا بود زودتر حقوق می‌گرفت و کسی که جزو آخرین حروف الفبا دیرتر؛ این نحوه پرداخت نیز مورد اعتراض قرار گرفت.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران اضافه کرد: این قضیه بررسی شد و ما در راستای عدالت در پرداخت تلاش کردیم تا پرداخت‌ها در بازه 20 تا 30ام ماه واریز شود. به این ترتیب کسی که هفدهم ماه دریافتی داشت و اکنون بیست و پنجم ماه دریافتی دارد، لذا ممکن است این تصور اشتباه برایش پیش آمده باشد که یک ماه حقوق نگرفته است؛ اما ما برای آنکه افراد در پرداخت مستمری‌ها آسیب نبینند و تاخیرها زیاد نباشد تصمیم گرفتیم با جابجایی سه روزه آن را به 25 ام برسانیم. به عنوان مثال اگر کسی پانزدهم ماه حقوق می گرفت ماه بعد هجدهم و ماه بعد بیست و یکم حقوق دریافت کرد تا به تاریخ مورد نظر برسیم. اکنون هم تاخیری در پرداخت‌ها نداریم.
حیدری درباره افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز توضیحاتی ارائه و عنوان کرد: همه ساله حداقل دستمزد و میزان افزایش آن توسط شورای عالی کار معین می‌شود و بر این اساس حداقل حقوق برای سال جاری 36.5 درصد افزایش یافت و به این ترتیب کف حقوق به یک میلیون و 516 هزار تومان رسید. برای سایر سطوح درآمدی نیز 13.5 درصد افزایش + 261 هزار تومان ثابت مصوب شده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/157408/تامین-اجتماعی-یک-ماه-حقوق-به-مستمری‌بگیران-نپرداخته؟
بستن   چاپ