آریا بانو
بسياري از پزشکان عمومي از پيش‌ديابت غافل مي‌مانند
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 2:17:53 PM
سلامانه
بانو نيوز - پيمايش کوچک و جديدي نشان مي‌دهد که اکثر پزشکان عمومي نمي‌توانند 11 عامل خطرساز پيش‌ديابت را شناسايي کنند.
به گزارش پايگاه خبري سلامانه و به نقل از MedLinePlus، محققان دانشگاه جان هاپکينز مي‌گويند که يافته‌هاي آنها بايد پزشکان را به بيشتر دانستن راجع به اين بيماري تشويق کند. به طور تخميني 86 ميليون نفر در ايالات متحده به پيش‌ديابت مبتلا هستند که مي‌تواند به ديابت نوع 2 تبديل شود.
مؤلف نخست مطالعه، دکتر ايوا سنگ، دانشيار دانشکده پزشکي جان هاپکينز، گفت: «ما فکر مي‌کنيم که يافته‌هايمان زنگ بيدارباشي براي پزشکان عمومي است تا عوامل خطرساز پيش‌ديابت را بهتر شناسايي کنند. پيش‌ديابت يک مسئله عمده در سلامت جمعي است.»
بنا بر آمار مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري ايالات متحده، به طور تخميني 90 درصد افراد مبتلا به پيش‌ديابت نمي‌دانند که به اين عارضه مبتلا هستند.
انجمن ديابت امريکا مي‌گويد که تغيير در رژيم غذايي، ورزش و برخي داروها مي‌تواند از تبديل شدن پيش‌ديابت به ديابت نوع 2 جلوگيري کند.
دکتر نيسا ماروتور، مؤلف ارشد اين مطالعه، گفت: «پزشکان عمومي نقشي حياتي در غربالگري و تشخيص بيماراني که در شرف ابتلا به ديابت هستند، ايفا مي‌کنند. اين مطالعه بر اهميت افزايش دانش پزشک و دسترسي به منابع جهت کمک به بيمار در راستاي پيشگيري از ديابت، تأکيد دارد.»

http://www.banounews.ir/fa/News/15743/بسياري-از-پزشکان-عمومي-از-پيش‌ديابت-غافل-مي‌مانند
بستن   چاپ