آریا بانو
طنز/ مطالعه کاغذ سیگار
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 17:52:28
آریا بانو -
طنز/ مطالعه کاغذ سیگار
١٨٣
٠
خراسان / در خبرها داشتیم دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات اعلام کرد: «در حالی که نشریات مکتوب کشور به دلیل بالا رفتن قیمت کاغذ رو به تعطیلی هستند، هزینه شدن 15 میلیون دلار برای خرید و واردات کاغذ سیگار به کشور اشتباه است.» با احترام به آقای دبیرکل و اعلام حمایت از نگرانی ایشان در زمینه افزایش استفاده از مواد دخانی در کشور، مگر نشریات را روی کاغذ سیگار چاپ می‌کنند؟ مگر جنس‌ این کاغذ با آن یکی همسان است؟ اصلا مگر روی یک کاغذ سیگار چند کلمه مطلب جا می‌شود، برفرض که فونتش 8 باشد؟ ...آهان! دوستان اشاره کردند که به هرحال کاغذ کاغذ است و ارز دولتی به جای واردات این کاغذ خواندنی، صرف واردات آن کاغذ سوختنی شده است! پس مجددا ضمن محکوم کردن این کار، با هم بررسی می‌کنیم که دیگر چه چیزهایی وارد کشور شده که به جای آن‌ها می‌شده کارهای مهم‌تری انجام داد.
طبق سایت بانک مرکزی یک شرکت واردکننده غذا و لوازم سگ و گربه، حدود 197 هزار لیر ترکیه به نرخ دولتی برای واردات دریافت کرده است. خب وقتی می‌توان به سگ‌ها و گربه‌ها آموزش داد که خودشان روی پای خودشان بایستند و منت آن یک لقمه دهنی مردم را نکشند و بروند شکار یاد بگیرند، یا به‌طور تخصصی توی سطل‌های زباله بگردند، چرا به جای ماهی دادن، ماهی گیری یادشان نمی‌دهیم؟ همچنین بیش از 241 تن بیسکویت وارد شده که 482 هزار دلار ارز از کشور خارج کرده است. انصافا این یکی خیلی زور دارد وقتی خودمان بیسکویت‌های به این خوشمزگی و پرطرفدار و پرکاربردی داریم که در جهان معروف اند و حتی در بعضی مناطق برای مقابله با سیل و آب گرفتگی از آن ها استفاده می‌شود، چطور دل‌شان آمده محصولات سوسول خارجی وارد کنند که حتی زورشان نمی‌رسد خودشان را سرپا نگه دارند و تا دو قطره چای می‌بینند وا می‌روند؟ جالب این که در 11 ماهه پارسال، نزدیک به 327 میلیون دلار برای واردات موز ارز از کشور رفته است، آن هم در شرایطی که به‌خاطر گرانی موز این روزها مجبوریم شیرموز را هم با آب پنیر وارداتی و آدامس موزی درست کنیم و پوست موز هم مثل پوست مرغ و پوست پیاز با ارزش شده است.
البته نباید منکر خوبی‌های بعضی از موارد وارداتی شد. نمونه‌اش همین سنگ‌پایی که با 18 هزار و خرده‌ای دلار ارز وارد شده است. به هرحال در این شرایط، نیاز به سنگ پا برای بعضی مسئولان میانی و پایینی و عمده و جزئی به‌شدت احساس می‌شود!
علیرضا کاردار

http://www.banounews.ir/fa/News/157569/طنز--مطالعه-کاغذ-سیگار
بستن   چاپ