آریا بانو
سرمربی تیم بسکتبال دختران دانشجو:
امیدوارم در لیگ جهانی هم موفق شویم
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 17:55:06
آریا بانو - تهران- سرمربی تیم بسکتبال سه نفره دانشجویان ایران پس از کسب مجوز حضور در لیگ جهانی، گفت: امیدوارم در این مسابقات که آبان ماه به میزبانی چین برگزار می شود، حضور خوبی داشته و عنوانی در شان دختران ایرانی کسب کنیم.

«زهره خالقی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سطح رقابت های دانشجویان آسیا در چین تایپه بالا بود و تیم های قدرتمندی حضور داشتند. در گروه A با شکست تمام حریفان به عنوان صدرنشین صعود کردیم و با برتری در نیمه نهایی به فینال رسیدیم.
وی گفت: در دیدار نیمه نهایی تلاش بسیار زیادی برای تیم الف چین انجام دادیم و همین امر همراه با گرمای شدید موجب شد تا در فینال، انرژی لازم را نداشته باشیم.
خالقی ادامه داد: در فینال مقابل تیم میزبان قرار گرفتیم که دوره گذشته نیز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود. بازیکنان ایران در دیدار نهایی با وجود خستگی، کم کاری نکردند و تنها در اواخر بازی از نظر بدنی کم آوردند.
این مربی دانشگاهی بیان کرد: سه بازیکن تیم ما ملی پوش و حرفه ای هستند و «سمانه ثابت زاده» که اولین حضورش در مسابقات بین المللی را تجربه می کرد نیز عنوان بهترین بازیکن پرتاب های سه امتیازی را از آن خود کرد. این مهم، افتخار دیگری برای بسکتبال زنان ایران است و توانمندی بسکتبالیست ها را با وجود تجربه اندک در عرصه بین المللی به رخ می کشد.
سرمربی تیم بسکتبال دختران دانشگاه آزاد که به نمایندگی از فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در پنجمین دوره رقابت های سه نفره دانشجویی آسیا شرکت کرده بودند، گفت: اگر همچنان سرمربی این تیم باشم قطعا تمرینات را از اوایل خرداد ماه با 15 تا 20 بسکتبالیست آغاز می کنیم.
خالقی اضافه کرد: تمام تلاشمان این است تا تمرینات متعدد و مسابقات تدارکاتی داخلی زیادی داسته باشیم تا تیم به شرایط ایده آل برای حضور در لیگ جهانی نزدیک شود.
وی با بیان اینکه بازیکنان نباید خود را در تیم ملی از پیش انتخاب شده بدانند، ادامه داد: با ریزش تدریجی نفرات در اردو به ترکیب نهایی می رسیم.
سرمربی تیم بسکتبال دختران دانشجو عنوان کرد: قطعا اردوی پایانی با 6 بازیکن برگزار می شود و در نهایت چهار نفر از برترین ها راهی لیگ جهانی می شوند.
پنجمین دوره رقابت های بسکتبال سه نفره دانشجویی آسیا طی روزهای 16 الی 22 اردیبهشت ماه با حضور 10 تیم از هفت کشور قاره کهن در چین تایپه برگزار شد.
دختران بسکتبالیست ایران در نهایت با رسیدن به عنوان نایب قهرمانی، جواز حضور در لیگ جهانی را کسب کردند.
تیم ایران با ترکیب کیمیا یزدیان طهرانی، شیدا شجاعی، سمیه و سمانه ثابت زاده در این رقابت ها حضور داشت.
زهره خالقی و گیتی متین به عنوان سرمربی و سرپرست این تیم را همراهی کردند.
ورزشی **1828**9128**3783**

http://www.banounews.ir/fa/News/157597/امیدوارم-در-لیگ-جهانی-هم-موفق-شویم
بستن   چاپ