آریا بانو
پیشگیری از دیابت با رژیم لاغری
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 2:33:13 PM
آریا بانو -
یکی از معضلات سلامت جامعه امروز دیابت است که با ایجاد اختلال در تولید هورمون انسولین و عملکرد آن در بدن ایجاد می شود. دیابت با علایمی مثل تشنگی زیاد، زیاد شدن دفعات ادرار، لاغر شدن با وجود بالارفتن اشتها خود را نشان دهد.
انواع دیابت از زبان دکتر کرمانی

دو نوع اصلی دیابت که شناخته شده ترند دیابت نوع یک و دیابت نوع دو می باشند.
در دیابت نوع یک بدن قادر به تولید انسولین نیست و باید با تزریق آن را وارد بدن نمود، اما در دیابت نوع دو بدن یا به مقدار کافی انسولین تولید نمی کند و یا قادر نیست به خوبی از انسولین استفاده کند.
مشکل فقط انسولین نیست این بیماری گاهی می تواند خطرات جبران ناپذیری به بار آورد. پیشرفت این بیماری در بدن ممکن است منجر به یکی از بیماری های فشارخون، چربی خون بالا شود حتی گاهی ممکن است شرایط از این هم بدتر شود و عفونت های پوستی، کاهش بینایی، از کار افتادن کلیه، از کار افتادن پاها و عارضه های قلبی عواقب بعدی مراقبت نکردن از آن است.
پیشگیری از دیابت با رژیم لاغری
تزریق انسولین تا بهبود و درمان دیگر عوارضی که به آنها اشاره شد، هزینه های درمانی بالایی هستند که فرد مبتلا به دیابت متحمل پرداخت آنها می شود. علت اصلی بیماری دیابت هنوز مشخص نشده است ولی عوامل محیطی چون عدم تحرک و چاقی علی الخصوص چربی شکمی در ابتلا به دیابت و خصوصا دیابت نوع دو تاثیر بسزایی دارد. تحقیقات نشان می دهد کاهش حدود 15 کیلوگرم از وزن می تواند دیابت نوع دو را کنترل و درمان کند.
پس بهتر است «پیشگیری بهتر از درمان است» را سرلوحه سبک زندگی خود قرار دهید و با رعایت رژیم غذایی صحیح و اصولی هم به وزن ایده آل برسید و هم دوز مصرفی انسولین و دیگر داروهای دیابت را کاهش دهید.


ب

http://www.banounews.ir/fa/News/157844/پیشگیری-از-دیابت-با-رژیم-لاغری
بستن   چاپ