آریا بانو
طنز/ قابل توجه دارندگان پسرِ تپل ته‌ریش‌دار
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 16:32:20
آریا بانو -
طنز/ قابل توجه دارندگان پسرِ تپل ته‌ریش‌دار
١٥٤
٠
روزنامه شهروند / در روزهایی که رسانه‌ها یکی یکی به خاطر بی‌پولی دارند جمع می‌شوند، صداوسیمای ما کولاک کرده و با شعار «هشتاد‌میلیون ایرانی، هشتاد‌میلیون شبکه تلویزیونی» دارد
فِرت و فِرت شبکه افتتاح می‌کند. شما کافی است هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید دستگاه گیرنده دیجیتال‌تان را آپدیت کنید تا متوجه شوید چند تا شبکه به شبکه‌های صداوسیما اضافه شده است. تأسیس این شبکه‌ها هم خیلی سخت و پیچیده نیست، فقط کافی ‌است شرایط زیر فراهم شود تا خیلی زود یک شبکه به خانواده سیمای کشور اضافه شود:
الف) مکان: بالاخره شما هر کاری بخواهید انجام دهید احتیاج به یک مکان دارید، راه‌اندازی شبکه تلویزیونی هم شامل این قاعده می‌شود؛ به ‌طوری که بچه‌های سازمان صبح به صبح می‌روند در جام جم می‌چرخند و یکدفعه می‌گویند «ئه! بچه‌ها! این‌جا یه اتاق خالیه جون می‌ده یه شبکه جدید توش تأسیس کنیم!»
ب) مخاطب: ما باید جهانی فکر کنیم و نباید خودمان را فقط دربند هشتاد‌ میلیون ایرانی ببینیم. الان دور دورِ شبکه‌هایی است که به زبان‌‌های خارجی برنامه پخش می‌کنند. فعلا ما انگلیسی، عربی، اسپانیایی، آفریقایی و... را داریم. به نظر ما الان بازار زبان «گابونی» حسابی داغ است و کسی سراغش نرفته، برای همین پیشنهاد می‌کنیم، بچه‌ها سریع برای راه‌اندازی این شبکه و پخش سریال «متهم گریخت» به زبان شیرین گابونی اقدام کنند. احتمالا این کار باعث همدلی بیشتر ما و آنها خواهد شد و اگر ما به گابون برویم احساس غریبی نخواهیم کرد.
ج) برنامه: واقعیتش این است که برنامه برای شبکه خیلی مهم نیست؛ بالاخره کنداکتور یک‌جوری بسته می‌شود. آن‌قدر با افکار پوسیده قدیمی نباید ذهن خودمان را اسیر کنیم.
د) مجری: دیگر دوره احمدزاده‌ها تمام شده، الان نسل جوان دنبال یک مجری از جنس خودش است. اگر در آشناهایتان یک پسر جوان، ترجیحا تپلِ ته‌ریش‌دار دارید که جلیقه براق می‌پوشد سریع به سازمان معرفی کنید تا رویش یک شبکه تأسیس کنند. فراموش نکنید که حتما جلیقه بپوشد، جلیقه براق حلقه مفقوده نسل جوان است.
ه‍) محتوا: این با برنامه فرق دارد و اتفاقا خیلی مهم است. الان زمانه‌ای است که مردم سراغ شبکه‌هایی می‌روند که حرف دل مردم را به زبان طنز به مردم بزند. مجری شبکه (همان پسر جلیقه‌پوشِ تپلی) باید هرازچندگاهی یکی از ترانه‌های غربی را خیلی زیرپوستی در اجراهایش بخواند و از مردم دلبری کند؛ مثلا همین چند وقت پیش مجری شبکه پنج یک‌جوری آهنگ جنتلمن را در لفافه خواند که ما تا سه روز موهای بدنمان سیخ شده بود و ول نمی‌کرد. به این می‌گویند جذب مخاطب!
ز) رویکرد: شبکه‌های جدید باید رویکرد نقادانه داشته باشند؛ دیگر دوره بَه بهَ و چَه چَه نیست که بگوییم چقدر همه چیز گل و بلبل است. ما باید در شبکه‌های تلویزیونی خیلی جدی عملکرد مدیران کشور را نقد کنیم و با بغض بگوییم «حق مردم ما بیشتر از ایناست!» حداقل تا پایان عمر دولت مستقر که باید این کار را بکنیم تا ببینیم در دولت بعد برنامه چیست.
ح) بودجه: این یکی دیگر اصلا نگرانی ندارد، یک مثل قدیمی می‌گوید «صداوسیما یا با ستاره مربع پولی خواهد ساخت یا به زور پولی خواهد یافت!»
شهاب پاک‌نگر طنزنویس

http://www.banounews.ir/fa/News/157921/طنز--قابل-توجه-دارندگان-پسرِ-تپل-ته‌ریش‌دار
بستن   چاپ