آریا بانو
چگونه در زندگی شاد باشیم؟
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 16:32:24
آریا بانو -
چگونه در زندگی شاد باشیم؟
١٤٥
٠
آرمان امروز / اگر شما هم می‌خواهید که شاد باشید اول باید این موضوع را درک کنید که شما می‌توانید و باید شاد باشید. در ادامه مطلب بر آنیم تا به چند راهکار ساده اما عملی برای شاد بودن اشاره کنیم.
برای رسیدن به اهدافی که فکر می‌کنید شما را شاد خواهند کرد، برنامه ریزی کنید. پس از برنامه ریزی دقیق انسجام فکری شما بیشتر و بالطبع خلق و خوی شما بهتر می‌شود. شما از اینکه به صورت کاملا هدفمند به دنبال عناصر شادکننده زندگی تان می‌گردید، احساس خوبی خواهید داشت.
اگر شما در میان افرادی محاصره شدید که به چیزی جز افکار منفی نمی‌اندیشند، آلوده شدن شما به آن طرز تفکر کار آسانی است.به یاد داشته باشید که شادی هم مسری است و شما می‌توانید این حس خوب را از اطرافیانتان کسب کنید.
هنگامی که مشکلی برایتان پیش می‌آید سعی کنید با تامل و صبر راه حلی منطقی برای آن بیابید. بدانید که زانوی غم بغل کردن مشکلات شما را دو چندان خواهد کرد. افرادی که به شادی ایمان دارند، به خوبی می‌دانند که پس از طی دوران گذار از مشکلات دوباره به همان حال خوب اولیه دست خواهند یافت.
هر روز فقط چند دقیقه به این موضوع فکر کنید که چه چیزهایی شما را امروز شاد کردند. این چند دقیقه به مغز شما این فرصت را می‌دهد که مثبت فکر کردن را به عنوان یک عادت بپذیرد و شما به صورت خودکار پس از چند وقت احساس شادی خواهید کرد.
سعی کنید در طول روز برای خودتان کارهای خوبی انجام دهید. پس از بازگشت از محل کار، اندکی استراحت کنید. این مهم موجبات آرامش روحی شما را فراهم می‌آورد.
به دنبال موقعیت‌های شادکننده بگردید. اگر هم در مواقعی مجبور هستید که جدی و خشن رفتار کنید، هیچگاه اجازه ندهید که این حس در وجودتان نهادینه شود.
شما باید باور کنید که استحقاق شاد بودن را دارید. اشخاصی که خود را لایق شاد بودن نمی‌دانند نخواهند توانست هیچگاه شادی را تجربه کنند. هر روز با خود بگویید که من مستحق شادی هستم و باید شاد باشم.
وظایف محوله به خود را به گونه‌ای انجام دهید که همیشه از نحوه انجام آن ابراز رضایت کنید. رضایت شخصی از کارهای انجام شده موجب می‌شود تا فطرت انسان نیز شاد شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که می‌شود با کار کردن درست نیز شاد بود.
نقاط قوت خود را شناسایی کنید. به خود بگویید که شکست‌ها مقدمه پیروزی‌های بعدی خواهند بود. همواره به یاد نقاط قوت خود بیافتید و به نیمه پر لیوان بیاندیشید. این مهم موجب می‌شود تا شاد شوید.

http://www.banounews.ir/fa/News/157924/چگونه-در-زندگی-شاد-باشیم؟
بستن   چاپ