آریا بانو
نردباني که همسران را از هم دور مي‌کند!
پنجشنبه 9 شهريور 1396 - 2:36:05 PM
بيتوته - زناشويي
بانو نيوز -
همدلي همسر,پيشرفت تحصيلي و شغلي همسر
گاهي اوقات به گوش‌مان مي‌رسد که همسران سنگ‌هاي بزرگي بر سر راه پيشرفت تحصيلي و شغلي همسرشان مي‌اندازند. سنگ‌هايي که کم‌کم موجب دلخوري و دوري زوجين مي‌گردد، اما به راستي چه عواملي در ايجاد اين موانع نقش دارند؟
چرا برخي زوجين نمي‌توانند پيشرفت همسرشان را ببينند و مانع بالا رفتن يکديگر از نردبان ترقي مي‌شوند؟
به نظر مي‌رسد اولين عامل اين است که يکي از طرفين نتواند همسرش را از لحاظ پيشرفت شغلي يا تحصيلي توجيه نمايد و فرد مقابل احساس کند همسرش در اين راه، موفقيت يک طرفه را براي خود مي‌پندارد و يا حتي وقت و هزينه در اين امر براي زندگي‌شان هيچ سودي ندارد، بنابراين شروع به مخالفت مي‌کند. بعضي اشخاص يک جانبه تصميم‌گيري مي‌کنند و خود را عقل کل مي‌دانند و با همسرشان مشورت نمي‌کنند و نظر او را مهم نمي‌دانند. به بياني ديگر، در مورد خواسته‌ها، افکار و نيازهاي‌شان با يکديگر گفتگو نمي‌کنند.
همچنين در برخي موارد، فرد پيشرفت‌کننده يا در حال پيشرفت به همسرش فخر مي‌فروشد و او را حقير و ناتوان جلوه مي‌دهد که طبيعتاً همسرش نيز به جاي هم‌فکري و همياري از در ممانعت وارد مي‌شود و اين شيوه را متناسب با برخورد وي مي‌داند.
متأسفانه گاهي نيز همسران به توانايي‌هاي زن يا شوهرشان ايمان ندارند و اين مسئله بطور غيرمستقيم بر تمايل همسر و تلاش او براي بدست آوردن موفقيت اثر مي‌گذارد.
همدلي همسر,پيشرفت تحصيلي و شغلي همسر
بالا رفتن از نردبان ترقي با همدلي همسر
** براي رفتارها و صحبت‌هاي همسرتان ارزش قائل شويد و با يادآوري موقعيت‌هاي موفق گذشته، او را تشويق کنيد تا آينده بهتري داشته باشد.
** براي نشان دادن خوشحالي خود از پيشرفت همسرتان در تنهايي و يا حضور ديگران از او تعريف نماييد و توانايي‌ها و نقاط قوت او را تحسين کنيد. به همسرتان کمک نماييد از توانايي‌هاي خود در بالاترين حد استفاده کند.
**چنان‌چه بين ديدگاه شما و همسرتان نسبت به موفقيت تفاوت زيادي وجود دارد، با گفت‌و‌گو تلاش نماييد اين فاصله را کم کنيد و او را تحت فشار نگذاريد. با تحميل نمودن نظر خود فقط او را از خود دور مي‌کنيد.
** گاهي روي کمبودها و کوتاهي‌هاي پيش آمده در زندگي روزانه‌تان چشمان خود را ببنديد و به روي همسرتان نياوريد. به هر صورت فراموش نکنيد اين به هم خوردن روال زندگي گاهي اوقات لازمه پيشرفت همسرتان است. پس گذشت و صبر داشته باشيد.
سعي کنيد تغيير در حرکت به سمت تعالي و بالندگي باشد و پيش از تغيير راه‌هاي درست ايجاد آن را بدانيد. سعي کنيد پيشرفت خود را به رخ همسرتان نکشيد.
** براي پيشرفت يکديگر اهميت قائل شويد و آن‌قدر صميمي باشيد که پيشرفت و ترقي همسرتان يکي از آرزوهاي شما باشد. به بياني ديگر اين شما باشيد که از پيشرفت او سود مي‌بريد و موفقيت او را همچون پيشرفت خود بدانيد.
**همسران موفق هرگز مانع رشد يکديگر در مسير زندگي نمي‌شوند و با همدلي تغييرات را مي‌پذيرند. در واقع آن‌ها تمام تلاش خود را بکار مي‌بندند تا همان‌گونه که همسرشان تغيير مي‌نمايد، در خودشان نيز تغيير و تحول ايجاد کنند و بدين وسيله مي‌توانند به درک درستي از يکديگر برسند.
**به خواسته‌ها و نيازهاي يکديگر احترام بگذاريد. خودخواه و خودرأي نباشيد تا بتوانيد پيشرفت همسرتان را ببينيد.
** شرايط رشد و پيشرفت يکديگر را فراهم کنيد و به رشد يکديگر کمک نماييد. فراموش نکنيد شما و همسرتان هميشه يک فرد ثابت نيستيد، بنابراين از پيشرفت هم لذت ببريد. از يکديگر حمايت کنيد و اين تغييرات يا پيشرفت همديگر را به نفع زندگي زناشويي‌تان بپذيريد.
همسر
** با همدلي با همسرتان مي‌توانيد مشوق او در راه پيشرفت شغلي و تحصيلي باشيد. در زمينه پيشرفت‌هايتان در زندگي با همسرتان مشورت کنيد و به نظر يکديگر احترام بگذاريد و ايشان را در جريان پيشرفت و تغييرات خود قرار دهيد.
** با تعامل درست با يکديگر در مورد خواسته‌ها، افکار و نيازهايتان گفتگو کنيد. به فکر تغييرات مثبت در خود و همسرتان باشيد.
** سعي کنيد تغيير در حرکت به سمت تعالي و بالندگي باشد و پيش از تغيير راه‌هاي درست ايجاد آن را بدانيد. سعي کنيد پيشرفت خود را به رخ همسرتان نکشيد.
** به همسرتان اعتماد کنيد و با اطمينان خاطر از اين‌که او توانايي پيشرفت را دارد مي‌توانيد او را در اين مسير همراهي کنيد.
** يک جانبه تصميم‌گيري نکنيد و خود را عقل کل ندانيد.
منبع: همسران جوان

http://www.banounews.ir/fa/News/15804/نردباني-که-همسران-را-از-هم-دور-مي‌کند!
بستن   چاپ