آریا بانو
روایات معصومین برای نترسیدن از موفقیت
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:35:34
آریا بانو -
روایات معصومین برای نترسیدن از موفقیت
٩١
٠
خراسان / هر هفته چهارشنبه ها مطالبی با محوریت پیش نیازهای تغییر بر اساس روایات را خدمت‌تان تقدیم می‌کنیم:
عده‌ای از مردم بر این اعتقادند که زندگی مانند یک مسابقه ماراتن است. به هنگام تولد، سوت شروع این مسابقه را و هنگامی که از دنیا می‌رویم، سوت پایان را به صدا در می‌آورند و ما بین این دو سوت حساس باید بدویم، بدویم و بدویم تا پیروز بشویم اما زندگی یک مسابقه نیست بلکه یک روند است وحتی اگر به دنبالش نروید به دنبال شما می‌آید. امام‌علی(ع) می‌فرمایند: «در برابر حوادث روزگار چاره‌اندیشی کن که بر تو آسان می‌شوند.»(نهج‌البلاغه، حکمت 175)
مزایای مثبت‌اندیشی
یکی از راه‌های موفقیت این است که روحیه مثبت و آمادگی به وقوع پیوستن هر اتفاق خوبی را داشته باشید. اگر به دنیا با دید مثبت برای رسیدن به آرزوها و هدف‌ها بنگرید، قدرت، خلاقیت و ایمان کافی را برای طی کردن مسیر پیدا می‌کنید. زمانی تلاش هر فردی به ثمر می‌نشیند که همراه با تعهد باشد. تعهد زینت رسیدن به اهداف و سبک زندگی است. امید واهی داشتن کاری اشتباه است. امید باید با تعهد و تلاش و ایمان به عمل باشد. عملی که در ابتدای تغییر برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت باید انجام دهید. امام علی(ع) می‌فرمایند: «اندیشیدن، انسان را به نیکی و عمل به آن فرامی خواند.»(الکافی، ج،2 ص55)
ترس را کنار بگذارید
منفی‌نگر نباشید و روی شخصیت خود کار کنید و اجازه ندهید که افکار منفی شما را از پای در آورد. باید به قدری خود را دوست داشته باشید که باعث مثبت‌اندیشی و موفقیت شود تا بتوانید از پس موانع راه موفقیت و مشکلات زندگی برآیید و رویاها را به واقعیت تبدیل کنید. در ضمن باید توجه داشت که تصمیمات انسان یا از روی ترس است یا از روی عشق و این باعث می‌شود که بزرگ ترین و مهم‌ترین اتفاقات تاریخ رقم بخورد. افرادی که مسیر زندگی خود را از روی ترس انتخاب می‌کنند و آرزوهایشان را مسخره می‌پندارند، هیچ‌وقت جرئت نمی‌کنند حتی به آن ها فکر کنند! امام علی‌(ع) می‌فرمایند: «هرگاه از سختی و دشواری کاری ترسیدی، در برابر آن سختی نشان بده که راحت می‌شود». (نهج البلاغه، حکمت 175)
نکته: برای نوشتن این مطلب از کتاب «جرئت تغییر داشته باش» نوشته «رسول ابراهیمی آبشور» استفاده شده است.
نویسنده : دکتر شکیلا یوسفی متخصص روان‌شناسی سلامت

http://www.banounews.ir/fa/News/158175/روایات-معصومین-برای-نترسیدن-از-موفقیت
بستن   چاپ