آریا بانو
نوشیدنی ها/ طرز تهیه شیر عسل
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:37:10
آریا بانو -
نوشیدنی ها/ طرز تهیه شیر عسل
k ١.١
٠
پارسی دی / شیر عسل یکی از نوشیدنی های سالم و بسیار مقوی در سراسر جهان است که علاوه بر طعم دلپذیری که دارد ، فواید بسیاری نیز برای سلامت بدن دارد. از مهم ترین خواص این نوشیدنی می توان به درمان بی خوابی ، پیشگیری از حملات قلبی ، تنفس آسان تر و … اشاره کرد.
با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای 2 نفر شیر عسل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شیر عسل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شیر عسل همراه باشید.
چی لازم دارم:
شیر 2 لیوان
چوب دارچین 2 تکه
عسل 4 قاشق غذاخوری
پودر هل 1/4 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1/4 قاشق چایخوری
چه جوری درست میشه:
در این دستور شیر عسل به همراه ادویه هایی مثل دارچین ، هل و زنجبیل تهیه می شود. این ادویه ها علاوه بر اینکه باعث بهتر شدن طعم و بوی شیر عسل می شوند خواص درمانی زیادی نیز دارند. البته در صورتی که می خواهید شیر عسل را بدون ادویه و ساده تهیه کنید می توانید ادویه ها را از مواد لازم حذف کنید.
برای تهیه شیر عسل خانگی ابتدا در شیرجوش شیر را می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در مرحله بعد عسل را به همراه چوب دارچین ، زنجبیل و پودر هل به شیر اضافه می کنیم و مواد را به صورت متداوم هم می زنیم تا شیر داغ شود
پس از اینکه شیر داغ شد چوب دارچین ها را با یک قاشق تمیز از شیر داغ کن خارج می کنیم و چند دقیقه دیگر به هم زدن ادامه می دهیم با حرارت کم تا مواد کاملا طعم دار شوند و بعد زیر حرارت را خاموش می کنیم.
پس از اینکه شیر داغ کن را از روی حرارت بر داشتیم شیر عسل را با چنگال یا همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کف کند سپس آنرا به صورت داغ در فنجان یا لیوان می ریزیم و با پودر دارچین روی آن را تزئین کرده و سرو می کنیم.
نکته دیگر در مورد سرو کردن شیر عسل این است که خیلی افراد دوست ندارند این نوشیدنی را به صورت داغ مصرف کنند. در صورتی که می خواهید شیر عسل را به صورت خنک میل کنید ابتدا اجازه دهید در دمای محیط دمایش پایین بیاید سپس در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوش جان

http://www.banounews.ir/fa/News/158244/نوشیدنی-ها--طرز-تهیه-شیر-عسل
بستن   چاپ