آریا بانو
بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان/
رقبای هوگوپوشان ایران مشخص شدند
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 12:40:18
آریا بانو - تهران- بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان فردا (چهارشنبه) با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور در سالن «آرنا» منچستر آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

فردا و در روز نخست این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 46- و 73- کیلوگرم گروه زنان و 58- کیلوگرم مردان برگزار می‌شود که با انجام قرعه‌کشی مهلا مومن‌زاده، اکرم خدابنده و محمدحسن پلنگ افکن به عنوان نخستین نمایندگان تکواندوی ایران رقبای خود را شناختند.
مسابقات از ساعت 13 آغاز می‌شود که براساس قرعه‌کشی انجام شده مهلا مومن‌زاده نماینده وزن 46- کیلوگرم در دیدار نخست باید به مصاف «آینور یواشپای» از قزاقستان دارنده دو مدال طلا و برنز تورنمنت برود و در صورت برتری رو در روی «جوردین اسمیت» نماینده میزبان که قهرمانی نوجوانان سال 2018 و مدال برنز قهرمانی اروپا بزرگسالان را در کارنامه دارد، قرار می‌گیرد.
در این وزن 39 نفر شرکت کرده‌اند.
اکرم خدابنده تکواندوکار وزن 73- کیلوگرم کشورمان در گام اول باید «کانسل دنیز» قزاق نایب قهرمان بازی‌های آسیایی 2018، نایب قهرمان بازی‌های یونیورسیاد و دارنده مدال تورنمنت‌های مختلف را شکست بدهد و در ادامه به مصاف برنده دیدار ساحل عاج و اسپانیا می‌رود.
در وزن هفتم زنان 30 هوگوپوش برای کسب مدال تلاش می‌کنند.
اما محمدحسن پلنگ افکن نماینده وزن 58- کیلوگرم که به عنوان اولین نماینده مردان به روی شیاپ‌چانگ می‌رود، ابتدا با «جفرسون اُچوآ» از کلمبیا دارنده 3 مدال و نقره و برنز تورنمنت دیدار می‌کند، در ادامه و در صورت پیروزی باید با «تاوین هانپراب» از تایلند نایب قهرمان المپیک ریو 2016، دارنده مدال برنز بازی‌های یونیورسیاد و قهرمانی آسیا و... مبارزه کند.
در این وزن 59 نفر حضور دارند.
فینال این رقابت‌ها از ساعت 23 تا 24 روز پنجشنبه – 26 اردیبهشت‌ماه پیگیری می‌شود.
تیم ملی ایران در بخش مردان با هدایت فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربیان به مصاف رقبا می‌رود؛ در بخش زنان نیز مهرو کمرانی سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.
گفتنی است؛ این رقابت‌های 12G است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.
ورزشی**م.ت**9129

http://www.banounews.ir/fa/News/158304/رقبای-هوگوپوشان-ایران-مشخص-شدند
بستن   چاپ