آریا بانو
تندیسی برای خانواده عاشق
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 17:42:50
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٣٧٥
٠
آخرین خبر / از لوازم دندانپزشکی فروشی شهرتون، پودر قالبگیری آلژینات مارک کروموژل تهیه کنید. بسته ای بیست و سه تومن هستش. هر قاشق پودر رو با یه ملاقه آب مخلوط می کنید و به سرعت دست یا پای کوچولوتون روی توی اون فرو می کنید. سی چهل ثانیه بعد دست رو به آرومی بیرون بکشید و جای خالی بوجود اومده که در واقع قالب دست هست رو با مخلوط اب و گچ پر می کنید
با گچ مولدانو که توی دندانپزشکی کاربرد داره درست میکننن برای قالب گیریهای ظریف استفاده میشه تو مجسمه سازی.
و یه روز زمان میدین تا خشک بشه. بعد از مدت یه روز یادبیست و چهار ساعت، قالب دور گچ خشک شده، راحت جدا میشه و تندیستون آماده ست. مخلوط آب و گچ به شلی ماست باشه نه خیلی سفت و نه خیلی شل. از قبل هم همه چیز کنار دستتون آماده باشه چون مخلوط آلژینات زود میبنده و بی استفاده میشه.
.
من چندین مارک امتحان کردم هیچ کدوم به خوبی کروموژل نبودن. بار اول هم بهتره آزمایشی با مقدار خیلی کم درست کنید تا دستتون بیاد که چقدر زود خشک میشه تا موادتون هدر نشه. بهتره که دستها رو چرب کنید که خیلی راحت از قالب بیاد بیرون.
.
برای دست یه کوچولوی دو سه ساله حدودا بیست قاشق پودر و در حدود دوازده تا پانزده ملاقه آب نیاز هست. توی یه سطل یه بار مصرف که متناسب با دست بچه باشه مخلوط کنید که پودر حیف نشه. هر بسته پودر برای یه دست و پا کافی هست. .
.
برگرفته از مجله زنانه.

http://www.banounews.ir/fa/News/158517/تندیسی-برای-خانواده-عاشق
بستن   چاپ