آریا بانو
استاندارکردستان:
آباداني و توسعه کشور با استفاده از توانمندي زنان امکان پذير است
پنجشنبه 9 شهريور 1396 - 1:08:48 PM
خبرگزاری مهر - زنان
بانو نیوز - سنندج-استاندار کردستان با بیان اینکه زنان محور خانواده هستند، گفت: بی شک برای آبادانی و توسعه کشور نیاز به استفاده از توانمندی و استعداد زنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد، مسئولیت در حوزه بانوان و خانواده را مهمتر از محیط زیست خواند و گفت: خانواده به عنوان هسته اصلی تشکیل دهنده جامعه اگر حافظ محیط زیست نباشند قطعا این حوزه آسیب می بیند.
وی مبنای کار برای نگهداری و پاسداری از محیط زیست را حفظ کیان خانواده خواند و عنوان کرد:
در نظام خلقت استعدادها و توانمندی هایی به انسان عطا شده که مسئولان باید برای آحاد ملت اعم زنان و مردان زمینه بروز و ظهور استعداد و توانمندی آنها را فراهم کنند.
وی اظهارداشت: در اکثر جوامع مردان بهتر توانستند توانمندی های خود را بکارگیرند و این فرصت برای زنان کمتر بوجود آمده است بنابراین یکی از مسائلی که همه ما مدیران باید به آن توجه در حوزه کاری خود توجه کنیم ایجاد بستر ظهور و بروز توانمندی های بانوان است.
استاندار کردستان بیان کرد: معتقدم جامعه سالم، خلاق و توسعه یافته از خانواده ای داری همین این ویژگی ها تشکیل می شود.
زاهدی با اشاره به اینکه برخورداری جامعه از استحکام لازم مستلزم عملکرد درست و صحیح خانواده هااست، ادامه داد: اساس، اقتدار و پیشرفت جامعه خانواده است لذا همه باید در راستای استحکام خانواده ها تلاش کنیم.
وی یکی از مسال اساسی در جامعه را آموزش مهارت های زندگی خواند و افزود: متاسفانه بیشتر زنان جامعه ما با مهارت های مورد نیاز زندگی آشنایی کامل ندارند و این ضعف باید تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه مردان به دلیل ارتباطات اجتماعی خود از مهارت زندگی بیشتری برخوردارند، اضافه کرد: بانوانی که مهارت گفتگو و حل مشکلات را نداشته نباشد حتی اگر آشپز و خیاط ماهری باشند نمی توانند زندگی و خانواده خود را به خوبی حفظ کنند.
استاندار کردستان با بیان اینکه زنان محور خانواده هستند، عنوان کرد: موقعیتی که زن در جامعه ما دارد بدرستی تعریف نشده و علاوه برآن به مطالبه حضور زنان هم در جامعه هرچند موضوع جدیدی نیست ولی زیاد به آن پرداخته نشده است.
زاهدی بر توجه به نفش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان تاکید کرد وگفت: نقش و جایگاه زنان باید به گونه ای تعریف شود که به پایه و اساس خانواده لطمه ای وارد نشود.
وی با بیان اینکه برای ساخت وآبادانی وتوسعه کشورنیاز به استفاده از توانمندی زنان است، اظهارداشت: امیدواریم در دوران مسولیت دکتر ابتکار وضعیت نقش زنان در تمامی حوزه ها بهبود پیدا کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/15853/آباداني-و-توسعه-کشور-با-استفاده-از-توانمندي-زنان-امکان-پذير-است
بستن   چاپ