آریا بانو
نیروگاه گازی خلیج فارس به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 17:51:58
آریا بانو - سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در جلسه مشترکی با سازمان خصوصی سازی واگذاری نیروگاه برق خلیج فارس به سازمان تأمین اجتماعی در قالب پرداخت بدهی دولت، نهایی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین امیری گنجه اظهار داشت: واگذاری این نیروگاه به تأمین اجتماعی حدود 10 سال قبل به تصویب هیأت دولت رسیده بود اما مشکلاتی برای اجرای این مصوبه ایجاد شده بود که این مسئله با پیگیری های این سازمان و همکاری سازمان خصوصی حل شد و این نیروگاه به طور 100 در صدی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.
وی افزود: میزان تولید نیروگاه خلیج فارس در سال 1396 برابر با 5 میلیون و 200 هزار مگاوات ساعت بوده است. از این رو این نیروگاه در تأمین برق جنوب کشور و پایداری شبکه نقش بسزایی دارد و در کل دنیا فقط 152 نیروگاه با ویژگی‌های نیروگاه خلیج فارس وجود دارد که این نیروگاه پیشرفته ترین نیروگاه کلاس E کشور است. مساحت زمین این نیروگاه یک میلیون و 65 هزار متر مربع است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، امیری گنجه از واگذاری سهام این نیروگاه در بورس خبر داد و گفت: این مجموعه در مرحله اول به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار می شود و بعد از آن نسبت به عرضه سهام آن در بورس اقدام خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/158588/نیروگاه-گازی-خلیج-فارس-به-سازمان-تأمین-اجتماعی-واگذار-شد
بستن   چاپ