آریا بانو
مسن‌ترین انسان زمین درگذشت
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 17:52:37
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١٦
١
باشگاه خبرنگاران / مسن‌ترین ساکن زمین در سن 123 سالگی در روسیه درگذشت.
یک مرد سالخورده روسی که گفته می‌شود مسن‌ترین انسان روی زمین بود در روسیه درگذشت. " آپاز علی یف " که پدر 8 فرزند بود در سن 123 سالگی از دنیا رفت. این مرد راز طول عمر خود را داشتن 11 ساعت خواب شبانه و مصرف نکردن مشروبات الکلی، دخانیات و تماشا نکردن تلویزیون می‌دانست. او تا سن 121 سالگی و تا آنجایی که ممکن بود به پزشک مراجعه نکرده بود و از خوردن قرص های شیمیایی پرهیز می‌کرد.
آپاز که در سال 1896 در زمان تزار نیکولاس 2 به دنیا آمده بود در سن 7 سالگی کارش را به عنوان چوپان آغاز کرد. او در سن 20 سالگی در ارتش سرخ در جنگ داخلی روسیه بین سال‌های 1917 تا 1922 شرکت داشت. در سن 45 سالگی در حالی که قصد شرکت در جنگ جهانی دوم را داشت به خاطر سنش به عنوان سرباز اعزام نشد و به عنوان راننده تراکتور در این جنگ فعالیت داشت. در سال 1944 توسط استالین به همراه گروهی از مردمان قومی اینگوش (یک گروه قومی قفقازی) به منطقه قزاقستان تبعید شد.
" یونوس بیک یفکوروف "، رئیس جمهور جمهوری خودمختار اینگوشتیا با انتشار پستی در صفحه شخصی یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:" آپاز علی یف، مسن‌ترین فرد در جمهوری اینگوشتیا که مسن‌ترین ساکن روسیه بود در سن 123 سالگی درگذشت. آپاز دوره‌ها و نسل‌های مختلفی را تجربه کرد و دارای 8 فرزند بود. از او 35 نوه و 34 نتیجه به یادگار مانده است. من با او چند بار از نزدیک ملاقات کردم. آپاز انسانی مهربان و دوست داشتنی بود که عاشق زندگی بود... "
گفتنی است؛ در صورتی که زمان تولد آپاز درست باشد او مسن‌تر از " جیروئمون کیمورا" اهل ژاپن بود که گفته می‌شود در سال 1897 به دنیا آمد و در سن 116 سالگی در سال 2013 فوت کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/158607/مسن‌ترین-انسان-زمین-درگذشت
بستن   چاپ