آریا بانو
سلامت قلب و استخوان با پیازچه!
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 22:05:24
آریا بانو -
سلامت قلب و استخوان با پیازچه!
k ١.٣
٠
آرمان امروز / معمولا بیشتر افراد از پیازچه به‌عنوان چاشنی در ظرف غذایشان استفاده می‌کنند و خواص پیازچه و ویژگی‌های فوق‌العاده آن را در کنار موادغذایی دیگر نادیده می‌گیرند. در صورتی‌که خواص پیازچه نسبت به بسیاری از مواد غذایی دیگر بیشتر است، کالری پایینی دارد، غنی از مواد مغذی است و با تقویت سیستم‌ایمنی و کوچک‌کردن سلول‌های چربی به افزایش سلامتی کمک می‌کند. دسترسی راحت، سهولت استفاده و خواص فوق‌العاده پیازچه سبب می‌شود که مصرف مقدار کمی از آن در رژیم غذایی اثرات زیادی داشته باشد.
بهبود سلامت استخوان
ویتامین k علاوه‌بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و بهبود انعقادخون می‌تواند به تقویت استخوان‌هایتان کمک کند. ویتامین k با افزایش تولید پروتئین خاص مورد نیاز برای حفظ کلسیم استخوان و افزایش تراکم‌استخوان سبب افزایش سلامت استخوان می‌شود.مطالعه‌ای که روی 241 بیمار مبتلا به پوکی‌استخوان انجام شد، نشان می‌دهد که ویتامین k خطر شکستگی استخوان در بیماران را کاهش می‌دهد و به حفظ تراکم‌استخوان آنها کمک می‌کند. همچنین کاهش دریافت ویتامین k با افزایش خطر شکستگی مفاصل در افراد سالمند همراه است.ویتامین k موجود در پیازچه در ترکیب با کلسیم و ویتامین ‌D عملکرد بهتری دارد.
کمک به انعقاد خون
پیازچه سرشار از ویتامین k است. درواقع نصف فنجان پیازچه نیاز روزانه شما به ویتامین k را برآورده می‌کند. ویتامین k یکی از مواد ضروری برای سلامتی است، اما نقش حیاتی آن در انعقادخون بسیار شناخته شده است.انعقادخون از هدررفتن بیش از اندازه خون در زمان جراحت جلوگیری می‌کند. این ویتامین سبب می‌شود تا در زمان جراحت ترکیبات مهم خون یعنی پلاکت و پلاسما به سمت محل جراحت بروند و محل را با انعقادخون مسدود کنند و از خونریزی زیاد جلوگیری کنند. کمبود ویتامین k می‌تواند سبب ایجاد علائمی مثل کبودی و خونریزی شود که معمولا در لثه و بینی اتفاق می‌افتد.
افزایش سلامت قلب
بیماری قلبی یکی از مشکلات عمده سلامتی در دنیا است که می‌تواند منجر به مرگ افراد زیادی شود. پیازچه می‌تواند سبب بهبود سلامت قلب شود. مطالعه‌ای که در سال 2011 روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شد، نشان می‌دهد که عصاره پیازچه می‌تواند به‌طور چشمگیری عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی مانند کلسترول کلی بدن، تری‌گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد.مطالعه دیگری در تایوان نشان می‌دهد که عصاره پیازچه به بهبود جریان خون کمک می‌کند.علاوه‌براین پیازچه حاوی مقدار زیادی ویتامین k است که از قلب شما محافظت می‌کند.ویتامین k از ایجاد رسوب کلسیم در دیواره عروق جلوگیری می‌کند و مانع از سفتی عروق می‌شود.
تقویت سیستم ایمنی
بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که پیازچه با تقویت سیستم‌ایمنی از ابتلا به بیماری و عفونت جلوگیری می‌کند. مواد موجود در پیازچه در درجه اول میزان سلول‌های خاص سیستم ایمنی را که برای ازبین‌بردن بیماری‌ها و مبارزه با مهاجمان خارجی مهم هستند، افزایش می‌دهد.مطالعه‌ای که در سال 2013 بر روی موش‌ها انجام شد، نشان می‌دهد در موش‌هایی که از رژیم غذایی حاوی پیازچه استفاده کرده بودند، عملکرد سیستم‌ایمنی با افزایش فعالیت سلول‌های ایمنیِ مهم بیشتر شد. سبزیجاتی مانند پیازچه که حاوی بسته‌های آنتی‌اکسیدانیِ ویتامین C هستند، عملکرد سیستم‌ایمنی را تقویت و از عفونت جلوگیری می‌کنند.
کمک به کاهش وزن
برای استفاده در رژیم‌های غذایی تبدیل می‌کند. همچنین میزان فیبر موجود در پیازچه بسیار بالاست و تنها با 32 کالری می‌تواند 10 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین کند.مصرف فیبر مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد؛ در نتیجه کمتر گرسنه می‌شوید و با این روش به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که پیازچه علاوه‌بر کاهش کالری و افزایش فیبر بدن، با یکسری از ژن‌های مربوط به چاقی در ارتباط است. مطالعه‌ای که در کشور کره روی حیوانات انجام شد، نشان می‌دهد که مصرف چندهفته‌ای پیازچه سبب کاهش وزن و کوچک‌شدن سلول‌های چربی می‌شود.
احتمال توقف رشد سرطان
درسال 2012 مطالعه‌ای انجام شد که نشان می‌دهد رشد تومور در آن دسته از موش‌های مبتلا به سرطان کولون که از عصاره پیازچه تغذیه کردند متوقف شد و علاوه‌بر کاهش التهاب، موش‌های بیشتری زنده ماندند.همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش مصرف پیازچه خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.پیازچه دارای ترکیبی بنام آلسین است. این ماده به‌خاطر توانایی‌ای که در مبارزه با سرطان دارد، شناخته شده است. براساس مطالعه‌ای که در چین انجام شد، به‌طور مشخصی رشد سرطان در سلول‌های سرطانی معده که با آلسین بهبود یافته بودند، متوقف شد و این ماده به مرگ سلول‌های سرطانی کمک کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/158672/سلامت-قلب-و-استخوان-با-پیازچه!
بستن   چاپ