آریا بانو
12 ماسک دست‌ساز صورت برای پوستی شاداب
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 22:05:30
آریا بانو -
12 ماسک دست‌ساز صورت برای پوستی شاداب
٩٩
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / استفاده از ماسک صورت برای ما فقط جنبه تفریحی ندارد بلکه فراهم کردن ویتامین های لازم، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر را نیز به عهده دارند که منجر به داشتن پوستی نرم تر، تمیز تر و شاداب تر می شود. ماسک های حاضری در فروشگاه ها علاوه بر گران قیمت بودن معمولاً مملو از مواد شیمیایی هستند که ضرر آنها از مزیت شان بیشتر است. فرقی نمی کند که پوست شما خشک، حساس، چرب یا ترکیبی از همه آنها باشد، ماسک های دست ساز با مواد کاملاً طبیعی قطعاً برای شما مفید خواهند بود. ما در این مقاله برای شما نحوه تهیه 12 ماسک صورت دست ساز را جمع آوری کرده ایم که بعد از تهیه هرکدام در کمتر از چند دقیقه، پوستی شاداب و درخشان خواهید داشت. در این لیست برای هر کس با هر سلیقه ای محصولی وجود دارد، از زردچوبه و اسپیرولا و کدوتنبل گرفته تا جلبک و چیزهای دیگر.
ماسک صورت روغن نارگیل و عسل
این ماسک صورت ساده که تنها دارای سه ماده لازم است؛ از عسل به عنوان ماده اصلی استفاده می کند. عسل دارای خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است که گزینه مناسبی برای پوست های مستعد آکنه و ملتهب به شمار می رود. به علاوه روغن نارگیل برای مرطوب سازی و روغن اسطوخودوس نیز جهت التیام پوست اضافه می شود.

ماسک صورت اسطوخودوس
ماسک اسطوخودوس به طور خاص برای پوست های خشک و حساس تهیه می شود. این ماسک مخلوطی از روغن آرگان، روغن آووکادو جهت مرطوب سازی پوست، خاک رس چینی (کائولین), خاک رس ارغوانی برزیلی و روغن اسطوخودوس است. از آنجایی که خاک رس پایه اصلی این ماسک می باشد دارای استقامت بیشتر و خواص مرطوب سازی قوی تری است.
ماسک کدو تنبل و خاک رس
آیا تا به حال کدو تنبل به صورتتان زده اید؟ هرچند غیرعادی به نظر می رسد اما کدو تنبل سرشار از آنزیم و اسید آلفاهیدروکسید (AHA) می باشد که با واکنش هایی به روشن تر و نرم تر شدن پوست کمک می کند. کدو تنبل همچنین سرشار از ویتامین A و C می باشد. قطعاً پوست شما بعد از استفاده از این معجون درخشش دوچندانی خواهد داشت.
ماسک صورت عسل و اسپیرولینا
این ماسک دست ساز فوق العاده، از عسل برای جوان سازی، اسپیرولینا برای رفع سموم، التیام التهابات پوست و نرم کردن پوست استفاده می کند. این ماسک با استفاده از یک قاشق سوپ خوری عسل خام به اضافه نصف قاشق چای خوری از پودر ساقه اسپیرولینا ساخته می شود. شما قطعاً این ترکیب را از دست نخواهید داد.
ماسک زغال چوب
زغال چوب ماده مشهوری است اما اکنون به دنیای مراقبت از پوست وارد شده است. زغال چوب علاوه بر پاکسازی عمقی، آلودگی های سطحی پوست را نیز از بین می برد.
در واقع این ماسک دست ساز برای از بین بردن باکتری ها، رهایی از هرگونه آکنه و فراهم کردن پوستی تازه و شاداب گزینه بسیار مناسبی می باشد. حتماً در آخر همین هفته برای ایجاد پوستی شاداب از این ماسک استفاده کنید.
ماسک صورت چای سبز و آلوئه ورا
هرچند این ماسک به مطبوعی و جذابی برخی از ماسک های دیگر نیست اما ترکیب چای سبز و آلوئه ورا تاثیر بسیار خوبی بر پوستتان دارد. در این ماسک از خاک رس فرانسوی برای التیام پوست، از آلوئه ورا برای خاصیت ضدباکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهابی، ازاسطوخودس برای تسکین پوست و چای سبز برای آنتی اکسیدان بالا استفاده می شود.
ماسک خاک رس رز
آیا به نظر شما ماسک رس رز خوشمزه نیست؟ هرچند هدف خوردن آن نیست اما قطعاً پوست شما بعد از جذب مواد مغذی این ماسک سرزنده تر خواهد شد. خاک رس رز خاصیت جذب روغن ملایمی دارد که برای پوست های خشک و چرب بسیار مناسب است.
روغن دانه گل رز سرشار از ویتامین A و C است و پوست را به شدت مرطوب می کند بدون اینکه احساس چرب بودن به پوست به شما بدهد. عصاره بابونه پوست خشک را نرم می کند و همچنین ویژگی ضد التهابی نیز دارد.
ماسک قهوه
همه ما قهوه دوست داریم (خب البته اکثر ما) اما می دانستید که قهوه این طلای مایع هم میتواند برای پوست شما مفید باشد؟ قهوه سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است که هردو به از بین رفتن چین و چروک های صورت کمک می کند.
آنتی اکسیدان به آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد حمله می کند و خاصیت ارتجاعی پوست شما را افزایش می دهد، در حالی که ویژگی ضد التهابی نیز دارد. نظر شما چیست؟ ماسک صورت که هم بوی خوبی دارد و هم برای پوست مفید است!

ماسک صورت خاک رس زردچوبه
کارشناسان تغذیه سالهاست در مورد فواید زردچوبه صحبت می کنند و حتماً صنعت زیبایی نیز آنها را شنیده است. این ماسک دست ساز دارای ویژگی آنتی اکسیدان و ضد التهابی می باشد. برای تهیه آن از روغن دانه هویج و عصاره هویج برای بالابردن خواص مغذی نیز استفاده شده است.
ماسک خیار و جلبک
این ماسک خارق العاده شامل ترکیبی از رس دریایی، پودر اسپیرولینا، روغن دانه خیار و عصاره جلبک می باشد. این ماسک دارای خاصیت مرطوب سازی و سرشار از ویتامین، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. استفاده از این ماسک دست ساز که ظاهراً تهیه آن مشکل است را به تعویق نیاندازید. پوست شما بعد از استفاده از این ماسک بسیار شاداب خواهد شد.
ماسک آکنه روغن درخت چای و خاک رس
هدف اصلی این ماسک دست ساز برای پوست های مستعد آکنه است. ترکیبات آن شامل روغن درخت چای، سرکه سیب، کپسول پروبیوتیک، زغال چوب و خاک رس آزتک (Aztec) می باشد. همه این ترکیبات جهت رفع التهابات پوست، سوزش و باکتری های همراه با آکنه پوست است.
ماسک آووکادو و ویتامین E
این ماسک جالب برای قسمت های خشک صورت مانندکناره های صورت، گردن، گیجگاه و گونه بیرونی می باشد. این قسمت ها معمولاً توجه بیشتری احتیاج دارند. به این ترتیب این ماسک برای برگرداندن رطوبت لازم و آبرسانی به این قسمت ها بسیار توصیه می شود. این ماسک ترکیبی از روغن ویتامین E, عسل و آووکادو است.
همانطور که دیدید ارمغان این 12 ماسک دست ساز، پوستی شاداب و جوان تر برای شما خواهد بود. هرچند این ماسک ها در ترکیبات و ظاهر متفاوت هستند اما یک وجه مشترک دارند: توانایی تغذیه صحیح پوست با ویتامین ها، مواد معدنی و مغذی مختلف.
این ماسک های صورت در ظرف چند دقیقه در خانه شما آماده می شوند. شما فقط احتیاج به یک وان حمام پر از کف، شمع های معطر دارید. لذت ببرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/158674/12-ماسک-دست‌ساز-صورت-برای-پوستی-شاداب
بستن   چاپ