آریا بانو
لزوم بازنگری در مدت زمان نگهداری از معتادان
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 22:17:52
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
لزوم بازنگری در مدت زمان نگهداری از معتادان
٣٤٥
٠
مهر / دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید در مدت زمان نگهداری از معتادان متجاهر تجدید نظر شود، به صورتی که از 3 ماه این نگهداری فراتر باشد.
اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازدید از مرکز بازپروری شهید زیادیان اظهار کرد: ایران در زمینه مبارزه با تولید، توزیع و ورود مواد مخدر به کشور و همچنین درمان اعتیاد اهتمام بسیاری کرده، این در حالی است که برخی از کشورهای اروپایی دارای جمعیت و مساحت کم از این امر باز مانده‌اند.
وی افزود: در راستای کشف محموله‌های قاچاق مواد مخدر که به سوی اروپا برده می‌شوند، پس از کشف، تنها به آدرس و مکان توزیع اکتفا می‌شود و برخورد جدی با قاچاقچیان صورت نمی‌گیرد.
مؤمنی گفت: بر اساس گزارشات آمار زندانیان مواد مخدر در کشور آمریکا 50 درصد بیشتر از جهان و زندان‌های آن‌ها 20 درصد بیشتر از کل جهان است.
وی بیان کرد: در کشور آمریکا حدود 70 هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر می‌میرند، این در صورتی است که در ایران تنها 4 هزار نفر مبتلا به اعتیاد هستند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: نگاه ایران به موضوع معتادان متجاهر انسان دوستانه، حقوق بشری و اسلامی است، بر همین اساس اولویت ما نگاه انسان محورانه است.
وی افزود: ظرفیت، مدت زمان نگهداری و مهارت آموزی بعد از درمان از چالش‌های ستاد است.
مؤمنی با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت برای نگهداری از معتادان متجاهر وظیفه ذاتی و قانونی نیروهای مسلح نیست، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌ها و مراکز نگهداری و درمانی برعهده سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت است.
وی با بیان اینکه در استان تهران ظرفیت‌هایی توسط نهادها ایجاد شده است، افزود: در تهران حدود 3 هزار و 200 ظرفیت توسط سازمان زندان‌ها، 600 ظرفیت توسط نیروی انتظامی و 5 هزار ظرفیت در کل کشور توسط سپاه پاسداران ایجاد شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خوشبختانه در کیفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر تغییراتی ایجاد شده است، به گونه‌ای که ارتباط با خانواده این افراد نیز در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین برای خانواده این افراد سبد کالایی در نظر گرفته شده است تا با این کار بتوانند با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند.
مؤمنی گفت: باید در مدت زمان نگهداری از معتادان متجاهر در مرکز تجدید نظر شود، به صورتی که از 3 ماه این نگهداری فراتر باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/158738/لزوم-بازنگری-در-مدت-زمان-نگهداری-از-معتادان
بستن   چاپ