آریا بانو
وثیقه 15 میلیاردی برای احتکار عجیب شکر
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 22:17:56
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
وثیقه 15 میلیاردی برای احتکار عجیب شکر
k ٢.٣
١
فارس / سخنگوی سازمان تعزیرات از کشف 153 تن شکر احتکار شده در 4 انبار در استان فارس خبرداد.
سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، با اعلام این خبر گفت: در پی افزایش بی‌رویه قیمت شکر، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌ها تشدید شده است.
وی افزود: در این راستا 4 انبار شکر که جمعا 153 تن شکر در آنها احتکار شده بود، شناسایی و صاحبان آنها بازداشت و پرونده های متشکله نیز به شعبه ویژه تخلفات احتکار تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.
رایگانی با اشاره به قرار وثیقه 15 میلیارد ریالی برای متهمین این پرونده ها، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، شکر های مکشوفه به دستور رئیس شعبه تعزیرات با قیمت مصوب در فروشگاه های بزرگ سطح شهر توزیع که سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف شده بر توزیع آنها نظارت های لازم را داشته باشد.
سخنگوی سازمان تعزیرات سیستم توزیع نامناسب را از دلایل افزایش نسبی قیمت این کالا برشمرد و افزود: به نظر می‌رسد محتکران و سودجویان تلاش دارند از شرایط موجود سوء استفاده کرده و با احتکار شکر، این محصول را به قیمت های گزاف به فروش برسانند.
وی تصریح کرد: بدین منظور نظارت بر انبار‌های شکر تشدید شده و صاحبان انبار‌ها موظفند موجودی شکر خود را اعلام کنند در غیر اینصورت برای تخطی کنندگان پرونده احتکار تشکیل شده که طبق قانون تا 70 درصد ارزش کالای مکشوفه جریمه نقدی در پی خواهد داشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/158741/وثیقه-15-میلیاردی-برای-احتکار-عجیب-شکر
بستن   چاپ