آریا بانو
معاون سیما: برنامه‌های استعدادیابی در زمینه کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 - 22:18:40
آخرین خبر سینما و چهره
آریا بانو -
معاون سیما: برنامه‌های استعدادیابی در زمینه کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت
٤٩٨
٠
باشگاه خبرنگاران / میرباقری از تشکیل ستادی عالی برای پرداختن به شعار سال خبر داد.
مرتضی میرباقری رئیس ستاد رسانه‌ای تولید در دومین نشست با اعضای ستاد با بیان منویات مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید که به تفصیل به تمامی موارد مهم در این زمینه پرداخته‎اند، گفت: تفصیلی‎ترین وظایف این ستاد نکاتی است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، هر چند یکی از وظایف ستاد رسانه‌ای رونق تولید، دسته بندی این موارد خواهد بود.
وی افزود: برای تحقق شعار امسال تصمیم بر آن شد که ستادی عالی تشکیل شود تا به این موضوع نهادینه‎تر پرداخته شود.
میرباقری از مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک به عنوان قائم مقام ستاد رسانه‌ای رونق تولید، سیاح دبیر این ستاد و نمایندگان معاونت‌های برنامه‌ساز و حوزه‌هایی نظیر اداره کل روابط عمومی و بسیج سازمان صداوسیما به عنوان اعضای این ستاد یاد کرد و گفت: این ستاد باید همه مقدمات لازم را برای سیاستگذاری انجام دهد تا در حوزه برنامه‎سازی و در دو عرصه بودکست و برودبند عملیاتی شود.
وی افزود: اولین انتظار در نشست پیشین این بود که هر حوزه، ظرفیت‌هایش را در حوزه برنامه‌سازی به دبیرخانه این ستاد اعلام کند و دبیرخانه نیز این فرصت و ظرفیت‌ها را تجمیع و بر اساس آن کنداکتور جامعی برای سال بنویسد تا در بازه‌های زمانی فصلی، ماهیانه و هفتگی تنظیم شوند.
معاون سیما با ارائه گزارشی از 7 نشست با زیرمجموعه‌های معاونت سیما گفت: در این نشست‌ها ظرفیت‌ها بررسی شد و شبکه‌ها از قابلیت برنامه‌های روتین در این زمینه سخن گفتند و حدود 90 برنامه برای پرداختن به موضوع رونق تولید مشخص شد.
وی سپس از حوزه‌های معاونت‌های مختلف صدا، استان‌ها، خبر و... خواست تا ظرفیت‌هایشان را در این زمینه اعلام کنند.
مجید زین العابدین مدیر شبکه یک نیز در این نشست از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، آموزش و نسیم به عنوان 7 شبکه که در اولویت اول کار بودند یاد کرد و گفت: با اتکا به اسناد بالا دستی و بند‌های ابلاغی در حکم رئیس ستاد در دو زمینه تبیین ارائه چارچوب و مأموریت‌ها برای مدیران این شبکه و تبیین محور‌هایی که هر شبکه متناسب با مأموریتش باید به آن بپردازد.
وی ادامه داد:جلساتی با حضور مدیر شبکه، مدیر گروه‌اقتصاد و تهیه‌کننده برنامه شاخص اقتصادی هر شبکه برگزار شد و این شبکه‌ها برنامه‌هایشان را در این زمینه اعلام کرده‌اند.
زین العابدین از تولید برنامه‌های استعدادیابی در زمینه کار و کارآفرینی و مشاغل تولید خبر داد که به زودی در دستور کار تولید این شبکه‌ها قرار خواهد گرفت.
سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک نیز به عنوان دبیر ستاد از تشکیل جلساتی با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف سازمان خبر داد و گفت: در این جلسات مقرر شد تولیدات در دو شاخه تشویق عمومی مردم به تولید و کسب‌وکار (چه بر روی آنتن و چه به طور واقعی) و طرح و حل مشکلات کسانی که در حوزه تولید و اشتغال با مشکلاتی مواجه شده‌اند، کار شود.
اعضای ستاد نیز در این نشست دیدگاه‌هایشان را درخصوص راهبرد ستاد بیان کردند و در پایان مقرر شد ضمن تجمیع برنامه‌هایی که تا کنون در این زمینه ساخته شده‌اند و استفاده از ظرفیت آن‌ها در شبکه‌های مختلف دبیرخانه ستاد در دو عرصه طراحی و تبیین چارچوب‌های ستاد و بررسی ظرفیت‌های هر حوزه گام بردارد و برنامه‌هایی با موضوعات سهل‌الوصول‌تر در حوزه رونق تولید را در اولویت قرار دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/158767/معاون-سیما--برنامه‌های-استعدادیابی-در-زمینه-کارآفرینی-در-دستور-کار-قرار-گرفت
بستن   چاپ