آریا بانو
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به 65هزار هکتار رسید
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 10:41:54
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به 65هزار هکتار رسید
٢٢٢
٠
ایرنا / مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 65 هزار و 280 هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
غلامحسین تیموری اظهار داشت: 42 هزار و 10هکتار از مراتع یادشده در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ بالدار و 23 هزار و 270 هکتار نیز به منظور مبارزه با پوره (بچه ملخ) سم پاشی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند در این استان آغاز شد.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا ملخ های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‎ تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه های مختلف ازجمله جنگل ها، باغهای میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/158850/مبارزه-با-ملخ-صحرایی-در-سیستان-و-بلوچستان-به-65هزار-هکتار-رسید
بستن   چاپ