آریا بانو
از بین بردن جوش‌های سرسیاه با وازلین
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 15:59:36
آریا بانو -
از بین بردن جوش‌های سرسیاه با وازلین
٩٦٣
٠
تابناک با تو / اغلب جوش‌های سر سیاه در قسمت بینی ظاهر و گاهی نیز در بقیّه اجزای صورت دیده می‌شوند. این جوش‌ها به طور کلی بر ظاهر افراد تأثیر می‌گذارند و آن را نازیبا جلوه می‌دهند. با وجود این که تولیدات آرایشی قوی برای پوست صورت و از بین بردن و درمان جوش‌های سر سیاه وجود دارد، در این گزارش روش بین بردن آن را با وازلین خواهید خواند.
جوش‌های سرسیاه را می‌توان توده‌های چربی کوچکی دانست که در سطح پوست ظاهر می‌شوند و در معرض هوا و آلودگی‌ها قرار گرفته و متأثر از عوامل خارجی رنگ آن‌ها سیاه می‌شود.
* روش از بین بردن جوش‌های سرسیاه بینی با وازلین
مقداری وازلین را روی انگشت خود بگذارید و منطقه پایین بینی جایی که جوش‌های سرسیاه به چشم میخورد بمالید.
تکه‌ای نایلون را بردارید و به مدت 5 دقیقه روی محل وازلین زده شده قرار دهید.
پس از مرطوب شدن این بخش از بینی و واکنش آن با بخار متراکم شده داخل نایلون، می‌توانید جوش‌های سرسیاه را به راحتی از بین ببرید.
وازلین را با حوله کوچک و تمیزی از روی بینی پاک کنید.
نوار پارچه‌ای تور مانند (باند) را دور انگشت خود بپیچید و از پایین تا بالا جوش‌های سرسیاه را فشار دهید. چند بار این کار را انجام دهید تا از جوش‌های سرسیاه رهایی یابید.
پس از پایان، کرم مرطوب کننده مخصوص خود را به آن بمالید.
* چند نکته درباره از بین بردن جوش سرسیاه با وازلین
1. از انگشت‌های خود به طور مستقیم برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده نکنید، زیرا با این کار آلودگی و باکتری‌ها را به منافذ پوست خود وارد می‌کنید.
2. مغازه‌ها ابزار‌های متعدّدی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه در خانه می‌فروشند. اما باید در نظر داشته باشید که آن‌ها می‌توانند در معرض انواع باکتری‌ها باشند که در صورت عدم استفاده درست برای پوست صورت مشکلاتی به وجود بیاورند.
3. اگر دچار حساسیّت پوستی هستید از اسکراب بیش از اندازه پوست و لایه برداری افراطی آن بپرهیزید، زیرا ممکن است به پوست آسیب زده و باعث واکنش جوش‌های قرمز و سرسیاه شود. بهتر است به جای اسکراب از پاک کننده‌های لطیف‌تر که با نوع پوست شما هماهنگی دارد استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/158937/از-بین-بردن-جوش‌های-سرسیاه-با-وازلین
بستن   چاپ