آریا بانو
گوناگون/ موزه‌هایی جالب و کودکانه در دنیا
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 - 19:35:14
آریا بانو -
گوناگون/ موزه‌هایی جالب و کودکانه در دنیا 3
٣٤
٠
باشگاه خبرنگاران / کودکان به عنوان کوچکترین اقشار جوامع بشری همواره در مرکز توجه مسئولان و کارشناسان قرار داشته اند، زیرا جهان ما در آینده به دست همین کودکان خواهد افتاد بنابراین هر آنچه امروز روی لوح سفید شخصیتی آن‌ها نقش ببندد تضمینی برای نحوه تداوم زندگی جهان است بنابراین موزه‌هایی برای کودکان ساخته شده‌اند تا بتوانند به بهترین نحو، کودکان را برای ساختن آینده‌ای بهتر آماده کنند. یکی از این موزه‌ها با نام موزه کودکان ایندیاناپولیس است.
موزه کودکان ایندیاناپولیس با مساحتی بالغ بر 472900 فوت مربع برابر با 4393385 متر مربع، بزرگ‌ترین موزه کودکان جهان به حساب می‌آید. این موزه در شهر ایدیاناپولیس ساخته شده و در مرکز ایالت ایندیانا قرار گرفته است. ایندیانا یکی از ایالت‌های ایالات متحده آمریکا است.
کشور انگلستان نیز موزه‌هایی را برای کودکان تأسیس کرده که از آن جمله می‌توان به موزه‌ کودکان وی اند اِی اشاره کرد. این موزه که در شهر لندن قرار گرفته، به نوعی موزه‌ اسباب‌بازی‌ها است. کودکان در این موزه می‌توانند با اسباب‌بازی‌ها و ایستگاه‌های لوگویی سرگرم شوند. والدین آن‌ها نیز در این میان فرصت مناسبی برای بازدید از عروسک‌های قدیمی به دست می‌آورند.
کشور ما نیز همچون سایر کشور‌های جهان موزه‌هایی را برای کودکان تأسیس کرده است. یکی از این موزه‌ها با نام موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. این موزه که در شهر تهران تأسیس شده است، کل داستان زندگی بشر بر روی کره زمین و چگونگی بوجود آمدن کره زمین را برای کودکان مرور می‌کند و کودکان می‌توانند با بازدید از این موزه از سرگذشت کره زمین مطلع شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/159041/گوناگون--موزه‌هایی-جالب-و-کودکانه-در-دنیا
بستن   چاپ