آریا بانو
تکواندوی قهرمانی جهان؛
«مهلا مومن زاده» نقره ای شد
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 01:18:40
آریا بانو - تهران - دختر 17 ساله تکواندوی ایران به مدال نقره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان در انگلیس دست یافت.

بیست و چهارمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان از روز گذشته (چهارشنبه) با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور در شهر «منچستر» انگلیس آغاز و پنج روز ادامه خواهد داشت.
امشب (پنجشنبه) «مهلا مومن زاده» دختر 17 ساله ایران که با برتری مقابل تمامی حریفان به فینال رسیده بود برای کسب مدال طلا به مصاف «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی رفت و با وجود تلاش فراوان با حساب 11 بر 6 شکست خورد و مدال نقره را در اولین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان برگردن آویخت.
وی برای رسیدن به فینال، «آینور یواشپای» از قزاقستان، «جوردین اسمیت» دارنده مدال برنز اروپا از انگلیس، «گالینا مدودوا» از روسیه، «لنا استوجکویک» دارنده مدال برنز بازی های المپیک جوانان از کرواسی و «تان ژیو» دارنده مدال برنز گرنداسلم 2018 از چین را شکست داده بود.
با این اوصاف مومن زاده به دومین بانوی مدال آور تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان تبدیل شد. پیش از این «کیمیا علیزاده» موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز در مسابقات جهانی تکواندو شده بود.
مومن زاده که قهرمانی جهان و آسیا در رده های سنی پایه را در کارنامه دارد، نخستین حضور خود در تیم ملی بزرگسالان را تجربه کرد.
ساعتی قبل نیز «آرمین هادی پور» به مدال برنز وزن منهای 54 کیلوگرم بخش مردان رسید.
در پایان این مسابقات به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک 2020 تعلق می‌گیرد.
ورزشی**3783**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/159151/«مهلا-مومن-زاده»-نقره-ای-شد
بستن   چاپ