آریا بانو
بانوی مدال آور قایقرانی ایران در بازی های آسیایی:
کار سختی برای کسب سهمیه المپیک داریم
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 14:41:41
آریا بانو - تهران- دارنده دو مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا در رشته روئینگ درباره کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: با توجه به تغییرات در مسیر کسب سهمیه، کارمان بسیار دشوار است.

نازنین رحمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره اردوهای تیم ملی روئینگ زنان در مسیر کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: تمرین های خوبی را پشت سر گذاشته ایم و با اینکه شش ماه آخر سال گذشته را از دست داده بودیم، شرایطمان خوب است.
دارنده دو مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا افزود: بعد از این بازی ها مدتی را استراحت کردیم اما باید اردوها شروع می شد که این اتفاق نیفتاد. تقریبا تا زمانی که انتخابات فدراسیون برگزار شد، برنامه ای نداشتیم و تمرین نکردیم و این مساله واقعا بر کیفیت فنی و بدنی ما تاثیر گذاشت.
وی ادامه داد: با آغاز سال جدید تمرینات ما دوباره با شکلی جدی آغاز شد. به هر حال از آمادگی دور بودیم اما زیر نظر مربی تیم ملی به خوبی تمرین کردیم و اندک اندک شرایطمان بهتر شده است. برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنیم اما واقعا کارمان سخت است و امیدوارم بتوانیم در این مسیر موفق شویم.
رحمانی درباره سهمیه المپیک بیان کرد: تغییراتی در نحوه کسب سهمیه المپیک ایجاد شده و این مساله کار را دشوار کرده است. همه کشورهای آسیایی بعد از بازی های آسیایی جاکارتا با بهترین شرایط تمرین کرده اند. از حریفان خبر داریم که اردوهای اروپایی گذاشته اند و برنامه خوبی داشتند و ما شش ماه تعطیل بودیم تا رئیس جدید کارش را شروع کرد. به هر حال ما تلاشمان را می کنیم اما واقعا کار دشواری داریم.
دارنده مدال نقره روئینگ دو نفره در بازی های آسیایی 2019 افزود: هدف ما رسیدن به المپیک است. حضور در این رویداد مهم برای هر ورزشکاری یک افتخار است اما همانطور که گفتم کارمان دشوار است و باید خیلی تلاش کنیم. انشالله که بتوانیم موفق شویم.
او با اشاره به وضعیت کنونی قایقرانی نیز بیان کرد: آقای سهرابیان چند ماه است که وارد فدراسیون شده و تمام تلاشش این است که به خوبی برنامه ریزی کند. به هر حال دست فدراسیون بسته است و با محدودیت هایی مواجه هستند. در این مسیر قایقرانی به عنوان یک رشته پرمدال نیاز به حمایت های ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد.
رحمانی با اشاره به پتانسیل قایقرانی افزود: تمام کشورها بر روی رشته های پرمدال خود سرمایه گذاری می کنند. رشته هایی که در المپیک و بازی های آسیایی تعداد مدال زیادی دارند همیشه مورد توجه کشورهای دنیا به خصوص آسیایی ها بوده و ما اگر می خواهیم ورزشکاران ایرانی هم در این رشته ها موفق شوند، باید برنامه ویژه برایشان داشته باشیم.
وی ادامه داد: قایقرانی مدال های زیادی در بازی های آسیایی و المپیک دارد اما نمی شود بدون توجه و حمایت به آنها رسید. یک فدراسیون با وجود محدودیت ها تلاشش را می کند. قطعا یک مدیر هم دوست دارد سیستمش بهترین نتیجه را بگیرد و تلاشش را می کند اما به نظرم باید حمایت شود. باید قایقران ها و دیگر رشته های پر مدال مثل دو و میدانی و شنا هم دیده شوند تا ورزش ایران موفق شود.
این بانوی مدال آور در بازی های آسیایی در پایان گفت: همه ورزشکاران با تمام سختی ها برای به اهتزاز درآوردن پرچم کشور تلاش می کنند. محدودیت ها را می بینند و سختی ها را می شناسند اما بازهم تلاش می کنند. امید ما این است که این تلاش ها نادیده گرفته نشود و با بی توجهی انگیزه قهرمانان از بین نرود. ورزش همیشه نشان داده نقش زیادی در تزریق روحیه و انگیزه به جامعه داشته و قطعا با حمایت از ورزشکاران می توان از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد.
ورزشی*9219*1485

http://www.banounews.ir/fa/News/159249/کار-سختی-برای-کسب-سهمیه-المپیک-داریم
بستن   چاپ