آریا بانو
بنا‌های تاریخی که از آن‌ها فقط خاطره‌ای بر جا مانده!
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 15:10:57
آریا بانو -
بنا‌های تاریخی که از آن‌ها فقط خاطره‌ای بر جا مانده!
٢٥
٠
باشگاه خبرنگاران / خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به بررسی چند آثار تاریخی و طبیعی دنیا پرداخت که به دلایل مختلف تخریب شده اند. در ادامه تصاویری از این بنا‌های تاریخی و طبیعی را قبل و بعد از ویرانی مشاهده می‌کنید.
پالمیرا: شهر قدیمی پالمیرا پایتخت امپراطوری پالمیران در استان حمص سوریه قرار دارد. این ویرانه تاریخی مهم یکی از آثار ثبت شده سوریه در فهرست میراث جهانی یونسکو است. شهر تاریخی پالمیرا در جریان جنگ داخلی سوریه به دست تروریست‌های داعش تخریب شد.


معبد متعلق به دوره مایا: یک معبد قدیمی دو هزار و 300 ساله در شمال برزیل که در سال 2013 توسط یک شرکت ساختمانی تخریب شد. از این معبد به ارتفاع 30 متر تنها تلی از آوار برجای مانده است.

بنای سنگی دوک بیل: این کوه سنگی در یک پارک طبیعی در منطقه اورگان آمریکا قرار دارد. مسئولان محلی علت تخریب دقیق آن را اعلام نکردند.


مجسمه دو هزار ساله بودا در شهر تاریخی بامیان افغانستان: این مجسمه عظیم الجثه 53 متر ارتفاع داشت. در زمان جنگ افغانستان طالبان دستور تخریب این بنای تاریخی را صادر کرد.

یخچال طبیعی چاکالتایا در بولیوی: این یخچال طبیعی 5 هزار و 300 متر از سطح دریا ارتفاع داشت، ولی به دلیل پدیده‌های طبیعی گرمای جهانی از بین رفت.

بنای سنگی الدیدو دی دیویس: این بنای سنگی با ارتفاع 30 متر از سطح دریا در گران کاناریا از مجمع الجزایر قناری واقع است. این کوه سنگی در اثر طوفان تخریب شد.


http://www.banounews.ir/fa/News/159578/بنا‌های-تاریخی-که-از-آن‌ها-فقط-خاطره‌ای-بر-جا-مانده!
بستن   چاپ